خودرومعرفی خودرو چینی

معرفی فونیکس آریزو ۶ GT سدان اسپرت مدیران خودرو

مدیران خودرو سدان‌های زیادی را روانه بازار نکرده از همین رو این شرکت گزینه‌های زیادی را در پیش روی خریداران خود نگذاشته است.

به گزارش عصر خدمات، اما همین چند مل سدانی را هم که به بازار عرضه کرده توانسته‌اند نظر خیلی‌ها را به خود جلب کنند. یکی از خودروهای چینی محبوب بازار چری آریزو ۶ بود که در ادامه فیس لیفت آن یعنی فونیکس آریزو ۶ پرو هم به بازار عرضه شد. فونیکس برندی است که محصولات لوکس مدیران خودرو را به بازار عرضه می‌کند. حالا این برند اقدام به رونمایی از یک سدان اسپرت و لوکس کرده فونیکس آریزو ۶ جی تی نام دارد. از همین رو تصمیم داریم در ادامه به معرفی فونیکس آریزو ۶ GT سدان اسپرت مدیران خودرو بپردازیم.

معرفی طراحی ظاهری فونیکس آریزو ۶ GT

پلتفرم اصلی این خودرو همان آریزو ۶ است که قبلا به بازار آمده بود اما طراحی آن خیلی تغییر کرده است و فرمی بسیار اسپرت به خود گرفته است. در نگاه اول این خودرو ما را به یاد محصولات لوکس شرکت ژاپنی لکسوس می‌اندازد که از جذابیت‌های بی‌نظیری برخوردار است. طراحی هجومی این خودرو فرمی خشن به آن داده است که برای علاقه‌مندان به اتومبیل‌های اسپرت از جذابیت بالایی برخوردار است.



طراحی جسورانه آریزو 6 GT فصل تازه ای در طراحی خودروهای اسپرت می باشد . رینگ های آلومینیومی 17 اینچی نیز زیبائی این خودرو را دوچندان کرده است.

معرفی نمای جلویی فونیکس آریزو ۶ GT

فونیکس آریزو ۶ GT یک خودروی سدان اسپرت و لوکس است که توسط شرکت مدیران خودرو از برند چری در ایران عرضه می‌شود. این خودرو در بازار چین با نام آریزو ۵ GT شناخته می‌شود، اما در ایران با نام آریزو ۶ GT معرفی شده است. نمای جلویی این خودرو دارای جلوپنجره بزرگ X شکل است که الهام‌گرفته از سبک طراحی لکسوس و تویوتا کمری است. چراغ‌های جلو نیز دارای خطوط تیز و باریک هستند که نمای خشن و تهاجمی را به خودرو می‌بخشند. روی جلوپنجره و بدنه خودرو نیز لوگوی GT قرمز رنگی نصب شده است.

معرفی نمای کناری فونیکس آریزو ۶ GT

نمای کناری فونیکس آریزو ۶ GT دارای خطوط تیز و اسپرت است که با رینگ‌های جدید مشکی و کالیپرهای ترمز نارنجی تکمیل شده‌اند. این خودرو از درب‌های بدون قاب استفاده می‌کند که به زیبایی و سبکی آن کمک می‌کند. در نمای کناری، لوگوی GT قرمز رنگی نیز روی درب‌ها و سپر عقب قرار دارد. این خودرو از یک خط طراحی در بالای درب‌ها و یک خط طراحی در پایین درب‌ها بهره می‌برد که به شکل و استحکام بدنه آن می‌افزایند.

معرفی نمای عقبی فونیکس آریزو ۶ GT

نمای عقبی فونیکس آریزو ۶ GT دارای چراغ‌های LED سرتاسری با زمینه تیره است که به زیبایی و شناسایی خودرو کمک می‌کنند. این خودرو نیز مانند نمای جلویی، دارای لوگوی GT قرمز رنگی روی سپر عقب است. دو خروجی اگزوز نیز در زیر سپر عقب قرار دارند که نمای اسپرت و پرقدرت خودرو را نشان می‌دهند. در بالای دری صندوق عقب ، یک اسپویلر کوچک نیز وجود دارد که به کاهش مقاومت هوا و بهبود پایداری خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌کند.

معرفی نمای داخل کابین فونیکس آریزو ۶ GT

نمای داخل کابین فونیکس آریزو ۶ GT دارای طراحی مدرن و اسپرت است که با جزئیات نارنجی در صندلی‌ها، کنسول میانی، دریچه‌های تهویه و فرمان، تفاوت خود را با آریزو ۶ پرو نشان می‌دهد. این خودرو از دو نمایشگر دیجیتال با مجموع مساحت ۲۰.۵ اینچ بهره می‌برد که یکی برای صفحه کیلومتر و یکی برای صفحه نمایش مرکزی است. اهرم الکترونیکی تعویض دنده، فرمان D شکل با روکش چرم، سیستم تصفیه هوا با پایش کیفیت هوا در داخل و خارج از کابین، صندلی‌های جلو با گرمکن و سردکن، سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید و استارت دکمه‌ای، از دیگر امکانات رفاهی و فنی این خودرو هستند.

معرفی کلاستر فونیکس آریزو ۶ GT

کلاستر فونیکس آریزو ۶ GT یک نمایشگر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی است که در یک قاب با صفحه نمایش مرکزی قرار دارد. این کلاستر دارای حالت‌های مختلفی است که با فشار دادن دکمه‌های روی فرمان قابل تغییر هستند. این حالت‌ها شامل حالت اسپرت، حالت اقتصادی، حالت نرمال و حالت سفارشی هستند. در حالت اسپرت، کلاستر به رنگ قرمز تغییر می‌کند و سرعت‌سنج و شتاب‌سنج را نشان می‌دهد. در حالت اقتصادی، کلاستر به رنگ سبز تغییر می‌کند و میزان مصرف سوخت و مسافت باقی‌مانده را نشان می‌دهد. در حالت نرمال، کلاستر به رنگ آبی تغییر می‌کند و سرعت و دور موتور را نشان می‌دهد. در حالت سفارشی، کاربر می‌تواند اطلاعات مورد نظر خود را انتخاب کند.

معرفی کنسول بین دو صندلی جلو فونیکس آریزو ۶ GT

کنسول بین دو صندلی جلو فونیکس آریزو ۶ GT دارای کلیدهای لمسی برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوال است. در ادامه، این کنسول شامل یک پد شارژ وایرلس، کلیدهای اتوهلد و ترمز پارک برقی، کلیدهای مد رانندگی، گرمکن صندلی‌های جلو و موس کنترل سیستم مالتی مدیا است. این کنسول با جزئیات نارنجی در هماهنگی با صندلی‌ها، کنسول میانی، دریچه‌های تهویه و فرمان طراحی شده است.



طراحی جسورانه آریزو 6 GT فصل تازه ای در طراحی خودروهای اسپرت می باشد . رینگ های آلومینیومی 17 اینچی نیز زیبائی این خودرو را دوچندان کرده است.

بررسی مشخصات فنی فونیکس آریزو ۶ GT

فونیکس آریزو ۶ GT دارای موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت است که قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را تولید می‌کند. این موتور همان موتوری است که در فونیکس FX و تیگو ۸ پرو نیز به کار رفته است. این موتور با یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه همراه است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آریزو ۶ GT را در ۶.۶ ثانیه ممکن می‌کند. این موتور همچنین دارای دو حالت رانندگی اکو و اسپرت است که با تغییر تنظیمات موتور و گیربکس، عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

بررسی گیربکس و دیفرانسیل فونیکس آریزو ۶ GT

فونیکس آریزو ۶ GT دارای یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته است که با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ هماهنگ شده است. این گیربکس دارای دو حالت رانندگی اکو و اسپرت است که با تغییر تنظیمات موتور و گیربکس، عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در حالت اکو، گیربکس به صورت خودکار سعی می‌کند سرعت را در حداقل دور موتور نگه دارد تا مصرف سوخت را کاهش دهد. در حالت اسپرت، گیربکس به صورت خودکار سعی می‌کند سرعت را در حداکثر دور موتور نگه دارد تا قدرت و شتاب را افزایش دهد. همچنین گیربکس دارای حالت دستی نیز است که کاربر می‌تواند با استفاده از دکمه‌های روی فرمان یا اهرم گیربکس، به صورت دلخواه دنده را تغییر دهد.



طراحی جسورانه آریزو 6 GT فصل تازه ای در طراحی خودروهای اسپرت می باشد . رینگ های آلومینیومی 17 اینچی نیز زیبائی این خودرو را دوچندان کرده است.

دیفرانسیل فونیکس آریزو ۶ GT یک دیفرانسیل جلو است که نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این دیفرانسیل دارای سیستم کنترل پایداری (ESP) است که با استفاده از سنسورهای مختلف، وضعیت خودرو را در هنگام رانندگی مانیتور می‌کند و در صورت لغزش یا بروز ناپایداری، با ترمز کردن یک یا چند چرخ یا تغییر دور موتور، خودرو را به حالت پایدار برمی‌گرداند.

بررسی سیستم تعلیق فونیکس آریزو ۶ GT

سیستم تعلیق فونیکس آریزو ۶ GT مانند آریزو ۶ پرو است که از تعلیق مک فرسون در محور جلو و تعلیق تورشن بیم در محور عقب بهره می‌برد. این سیستم تعلیق باعث می‌شود که در ردیف جلو سواری نرم و راحتی را تجربه کنید، اما در ردیف عقب این چنین نیست و سواری نسبتا خشک و سختی را احساس خواهید کرد. سیستم تعلیق فونیکس آریزو ۶ GT همچنین دارای سیستم کنترل پایداری (ESP) است که با استفاده از سنسورهای مختلف، وضعیت خودرو را در هنگام رانندگی مانیتور می‌کند و در صورت لغزش یا بروز ناپایداری، با ترمز کردن یک یا چند چرخ یا تغییر دور موتور، خودرو را به حالت پایدار برمی‌گرداند.

بررسی سیستم ایمنی فونیکس آریزو ۶ GT

  • شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای که در صورت بروز تصادف، به سرعت باز شده و جلوی ضربه به بدن را می‌گیرند.
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) که با استفاده از سنسورهای مختلف، وضعیت خودرو را در هنگام رانندگی مانیتور می‌کند و در صورت لغزش یا بروز ناپایداری، با ترمز کردن یک یا چند چرخ یا تغییر دور موتور، خودرو را به حالت پایدار برمی‌گرداند.
  • سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA) که با استفاده از رادار خط‌خوان، موقعیت خودرو را نسبت به خطوط جاده شناسایی می‌کند و در صورت خروج از خطوط، با اعلام هشدار صوتی و لرزش فرمان یا تصحیح مسیر خودکار، راننده را به خطوط باز می‌گرداند.
  • سیستم کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC) که با استفاده از رادار پیشگیری از تصادف جلو (FCW)، فاصله خودرو را با خودروی جلویی اندازه‌گیری می‌کند و در صورت نیاز، با تنظیم سرعت و ترمز خودکار، این فاصله را حفظ می‌کند.
  • سیستم ترمز اضطراری خودکار (AEB) که با استفاده از رادار پیشگیری از تصادف جلو (FCW)، در صورت شناسایی خطر تصادف با خودروی جلویی یا مانعی دیگر، با اعلام هشدار صوتی و نوری و ترمز کردن خودکار، جلوی برخورد را می‌گیرد.
  • سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC) که با استفاده از سنسور نور، در شب و در صورت شناسایی نور خودروی مقابل یا پشتی، به صورت خودکار نورهای جلو را از حالت دور به نزدیک یا برعکس تغییر می‌دهد.
  • رادار نقطه کور (BSD) که با استفاده از سنسورهای جانبی، نقاط کور خودرو را پوشش می‌دهد و در صورت وجود خودروی دیگری در این نقاط، با اعلام هشدار نوری در آینه‌های جانبی، راننده را از تغییر لاین جلوگیری می‌کند.
  • رادار پیشگیری از تصادف در دنده عقب (RCTA) که با استفاده از سنسورهای جانبی، در هنگام عقب‌رانی، خودروهایی را که از جانب‌ها به سمت خودرو حرکت می‌کنند، شناسایی می‌کند و با اعلام هشدار صوتی و نوری، راننده را از برخورد با آنها آگاه می‌کند.
  • رادار تغییر لاین (LCA) که با استفاده از سنسورهای جانبی، در صورت تغییر لاین توسط راننده، خودروهایی را که در لاین مقصد وجود دارند، شناسایی می‌کند و با اعلام هشدار صوتی و لرزش فرمان، راننده را از تصادف با آنها جلوگیری می‌کند.

اینها فقط بخشی از تجهیزات و سنسورهای ایمنی فونیکس آریزو ۶ GT هستند که باعث شده این خودرو در تست ایمنی CNCAP پنج ستاره دریافت کند. این خودرو همچنین دارای سیستم فرمان صوتی (Voice Command)، سیستم کنترل کشش (TCS)، سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HAC)، سیستم ضدمانع برای شیشه‌ها و سانروف (Anti-Trap)، سیستم هشداردهنده بازشدن درب‌ها (DOW) و … نیز هست.


طراحی جسورانه آریزو 6 GT فصل تازه ای در طراحی خودروهای اسپرت می باشد . رینگ های آلومینیومی 17 اینچی نیز زیبائی این خودرو را دوچندان کرده است.

نام خودرو

فونیکس آریزو ۶ GT

موتور

چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت

قدرت

۱۹۷  اسب بخار

گشتاور

۲۹۰  نیوتن متر

جعبه دنده

اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت

۶.۶  ثانیه

حداکثر سرعت

۲۲۰  کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

۶.۵  لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

طول

۴۶۷۰  میلی متر

عرض

۱۸۲۵  میلی متر

ارتفاع

۱۴۸۰  میلی متر

سایز رینگ

۱۸  اینچ

تعداد صندلی‌ها

۵  عدد

حجم صندوق عقب

۴۳۰  لیتر

 

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا