اخبارخودرو

علت تفاوت قیمت محصولات بهمن در بازار عرضه و تقاضاست/عرضه قطره چکانی اصلا در قالب بخش خصوصی نمی گنجد

مدیر عامل گروه بهمن گفت: گروه بهمن به فرمان ٨ ماده ای آقای ریس جمهور پایبند است و حتی از همه شاخص های مشخص شده در این فرمان جلوتر هستیم. حتی در سال گذشته در بخش کار آفرینی تا ١٣٠٠ نفر جذب شده اند.

به گزارش عصر خدمات، بیوک علی مرادلو مدیرعامل گروه بهمن در نشست خبری در چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو گفت: روش جدید فروش متمرکز وزارت صمت تنها جابه جا کردن فضای فروش است و مشکل را حل نمی کند. هر چند گروه بهمن تابع قوانین است اما بخش خصوصی وقتی سرمایه گذاری کرده قطعا عقیده دارد باید خودش امور را کنترل کند.

وی ادامه داد: تفاوت قیمتی که در بازار برای محصولات بهمن وجود دارد موضوع عرضه و تقاضا است. قیمت گذاری بر اساس تعهدی است که قبلا به قوانین داده ایم و ای کاش آقایان بیایند و ببینند که چرا تولید پایین است.

مدیر عامل گروه بهمن تصریح کرد: گروه بهمن به فرمان ٨ ماده ای آقای ریس جمهور پایبند است و حتی از همه شاخص های مشخص شده در این فرمان جلوتر هستیم. حتی در سال گذشته در بخش کار آفرینی تا ١٣٠٠ نفر جذب شده اند.

علی مرادلو تصریح کرد: عرضه قطره چکانی اصلا در قالب بخش خصوصی نمی گنجد زیرا ما باید سرمایه در گردش را داشته باشیم و اصلا انبار خودرو در شرکت های خصوصی کاملا ضرر است. حتی بعد از عدم همکاری شریکان خارجی تا به امروز تنها چند نفر هستند که تعهد ما مانده است و آنها نیز ایرانی نیستند.

مدیرعامل گروه بهمن ادامه داد: در مورد موضوع خصوصی سازی باید عرض کنم، آنهایی که در بخش خصوصی کار می کنند و شرکت های مختلف الگوی توسعه شبیه هم ندارند و این رقابت ایجاد می کند. نمی توان یک الگو را برای خصوصی سازی دو شرکت بزرگ خودروساز استفاده کرد. ضمن این که من عقیده دارم ایران خودرو و سایپا خصوصی هستند زیرا عمده سهام آنها خصوصی است.
من عقیده دارم دولت نباید همه سهام خود را واگذار کند و دولت های خارجی هم در فولکس در رنو و … از سمت خزانه داری سهام دارند و نماینده خزانه داری ناظر است. اما در ایران دولت و وزارت خانه تصدی دارند در این خودروسازها که این روش درستی نیست.

علیمرادلو افزود: من معتقدم سهام این دو شرکت را باید به سهام داران فعلی ماگذار کرد و آنها خودشان تصمیم میگیرند. نباید فراموش کرد ٣.٢ درصد تولید ناخالص ملی از صنعت خودرو است و نباید به آن جفا کرد. به رغم همه مشکلات مثل کرونا صنعت خودرو در همه جهان رشد کرده است زیرا این صنعت پیشران است و حدود ٣.۵ درصد تولید ناخالص جهانی مربوط به صنعت خودرو است.

وی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که عملکردها طوری باشد که مشتری به این صنعت بازگردد. ما در گروه بهمن همین رویه را داریم. این که یک وزیری رای بیاورد و وزیر بنده را بگذارد بالای سر یک شرکتی آن وقت همه مشکلات را بنده پاسخ دهم، این منطقی نیست.

وی در ادامه با اشاره به این که موضوع واردات بستگی به منابع ارزی کشور دارد گفت: اگر نیاز بازار به واردات است ما می توانیم از قابلیت های بهمن در این موضوع استفاده کنیم. زیرا شبکه و زیرساخت های آن را داریم. قطعا صرف وارادت که هر وسیله ای را بیاوریم این درست نیست. زیرا کیفیت باید موضوع اصلی باید و به همین دلیل است که ما امروز با تاخیر سدان رسپکت را عرضه می کنیم.

مدیرعامل گروه بهمن خاطر نشان کرد: در سامانه جامع فروش خودروسازان فروش ها را انجام می دهند، اما واقعا متوجه نشدیم که چه چیزی را این سامانه شفاف می کند زیرا بهمن همیشه سعی کرده در فروش شفاف باشد و نظارت ها هم در این سامانه فروش وجود داشته است. ضمن این که امروز همان سامانه ای که فروش را اجرا می کرد، فروش جامع را انجام می دهد و عملا فرقی نکرده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا