اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص بیش از ۳ درصد افت کرد/ نوسانات ناپایدار در معاملات

طی هفته گذشته شاخص کل بورس با کاهش ۳.۱۱ درصدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۹۷۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش عصر خدمات، در هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل هم وزن با کاهش ۳.۹۶ درصدی در پله ۶۸۴ هزار و ۹۴۰ واحد قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۳.۸۲ درصدی در تراز ۲۵ هزار و ۴۲۰ واحدی ایستاد و در نهایت این هفته هر سه شاخص روندی منفی را طی کردند.

در هفته گذشته شاخص صنعت انتشار و چاپ با افزایش ۱۰.۵۸ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت وسایل ارتباطی با افزایش ۶.۹۸ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. در این هفته صنعت استخراج نفت جز کشف نیز با کاهش ۱۰.۷۹ درصد بیشترین اُفت را بین صنایع بورسی تجربه کرد.

 این هفته ضوابط و مقررات پیشنهادی بورس تهران مبنی بر راه اندازی بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای توسط سازمان بورس به تصویب رسید و بعد از طی فرآیند های لازم اجرایی خواهد شد. همچنین در این هفته کاری اسامی ۱۰ ناشر برتر بورسی هم اعلام شد.

 یک هفته فرسایشی و خسته کننده دیگر برای اهالی بازار گذشت، چیزی که در حرف آسان بوده و برای افرادی که دور از این فضا اظهار نظر می‌کنند غیر قابل درک است.

 حذف ارز ۲۸۵۰۰ برای خودروسازان و شروع خونین هفته آن هم بعد از سه ماه از بازار اصلاحی، تجربه تلخی برای سهامداران است. هرچند طول هفته متعادل و شاهد برگشت رو به بالای برخی گروه‌ها و نوسانات مثبت هم بودیم.

 بی شک خرید‌های این نقطه بازار کم ریسک‌تر است و از لحاظ ارزندگی سهام و روند فروش‌های شرکت‌ها تا بحث افزایش سرمایه‌ها و چه از لحاظ تکنیکال بازار به جای خوبی رسیده است، بازاری که به راحتی رنج می‌خورد و حجم سفارشات خرید و فروش روی تابلو‌ها پایین است منتهی تاثیر این رنج و نوسانات فعلا ناپایدار است.

در این هفته هیات پذیرش بورس به ایران خودرو و سایپا تا پایان تیرماه ۱۴۰۳ جهت ابقاء در تابلوی بورس برای خروج از ماده ۱۴۱ فرصت داده است این هفته بانک آینده تعیین تکلیف شد و ۶۰ درصد از سهام این بانک که به صورت مستقیم و غیر مستقیم (از طریق ثبت شرکت‌های متعدد) در اختیار یک نفر بود، به وزارت اقتصاد واگذار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا