اخبارخودرو

هم زمان با پنجمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران؛ سومین تاکسی برقی ایران خودرو معرفی شد

شرکت ایران‌خودرو در راستای اجرای سیاست‌های توسعه خودروهای برقی وزارت صمت، سومین تاکسی برقی را برای پیوستن به ناوگان حمل و نقل عمومی معرفی کرد.

به گزارش عصر خدمات،خودروساز بزرگ کشور، به منظور تسریع فرآیند برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی، افزون بر توسعه محصول برقی ری‌را که در آینده‌ وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد، به تامین تاکسی از طریق شرکای خارجی خود اقدام کرده و در همین راستا سومین خودرو برقی را معرفی کرد.
تاکسی برقی ایران خودرو با نام دانگ فنگ E۷۰ به زودی وارد بازار خواهد شد. این محصول به منظور بهره برداری از خودروهای برقی در سیستم حمل و نقل عمومی و با هدف کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت های فسیلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این خودروی برقی دارای حداکثر توان ۱۴۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر بوده و ظرفیت باتری آن ۴۷.۵ کیلو وات ساعت است که می تواند در حالت شارژ سریع، ظرف مدت زمان ۳۶ دقیقه به شارژدهی برسد و در حالت عادی، در مدت هشت ساعت به طور کامل شارژ خواهد شد.
از مشخصات و امکانات این محصول برقی می توان به سامانه بازیابی انرژی، سامانه هوشمند کنترل دمای باتری‌ها، ترمز پارک برقی، فرمان برقی مجهز به دکمه‌های کنترلی بر روی غربیلک فرمان اشاره کرد.
تاکسی برقی دانگ فنگ E۷۰ هم چنین دارای امکانات ایمنی نظیر سامانه هشدار صوتی خودرو، ایزوفیکس، ترمز ضد قفل به همراه EBD و کمک ترمز (BA)، سامانه کنترل الکترونیکی پایداری(ESC) و سامانه ضد هرزگردی چرخ ها (TCS) است.
از سایر مشخصات این محصول می‌توان به برخورداری از آیینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن، پشت آمپر تمام ال سی دی، تنظیم شش حرکته صندلی راننده، صندلی‌های چرمی، پشت‌سری‌های جلو و عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع و نیز تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.
این محصول برقی هم چنین به منظور فراهم آوردن شرایط آسایش و راحتی راننده، از امکانات رفاهی مانند سیستم ورود و استارت خودرو بدون کلید و سیستم کنترل فاصله در هنگام پارک برخوردار است.
گفتنی است، پیش از این خودروهای NAT و GRE LUNA به منظور نوسازی و برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط ایران خودرو معرفی شده و آماده ورود به بازار است.

منبع: ایکوپرس

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا