اخباراقتصاد کلانتاپ

۶۱ میلیون نفر تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی قرار گرفتند

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: با اضافه شدن بیش از ۱۳ میلیون نفر به مشمولان این طرح، در حال حاضر جمعیت تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک به ۶۱ میلیون نفر رسید.

به گزارش عصر خدمات، یحیوی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای دهک ششم و هفتم جامعه اظهار کرد: طرح کالا برگ الکترونیکی که از خرداد ماه امسال شروع شد در۶ فاز توسعه پیدا کرد.

وی افزود: طرح کالابرگ الکترونیک در راستای سیاست‌های رفاهی دولت است که یک سبد ۱۱ قلمی شامل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران را تأمین می‌کند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متذکر شد: استفاده از این طرح، کاملاً اختیاری است و افراد هم می‌توانند یارانه خود را به صورت کالابرگی استفاده کنند و هم می‌توانند یارانه خود را طبق روال گذشته به صورت نقدی برداشت کنند.

یحیوی ادامه داد: کلیه خانوارهای مشمول این طرح، برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و گرفتن باقی مانده اعتبار خود می‌توانند از شبکه ملی اعتبار «شما » استفاده کنند و یا اینکه با کد دستوری * ۵۰۰* ۱۴۶۳ # تماس بگیرند.

وی یادآور شد: در خردادماه که این طرح شروع شد نزدیک ۲۰ هزار ترمینال در سطح کشور به شبکه متصل بودند اما در حال حاضر بیش از ۱۴۵ هزار ترمینال در کشور فعال هستند و حدود ۱۳۲ هزار فروشگاه خرد (سوپرمارکت‌های محلی) و ۱۳ هزار فروشگاه زنجیره‌ای نیز متصل هستند. ما همچنین در فروشگاه‌های اینترنتی هم زیرساخت‌ها آماده کردیم و الان فروشگاه‌های اینترنتی هم متصل شدند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم به این طرح خبر داد و گفت: با اضافه شدن بیش از ۱۳ میلیون نفر (۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در بعد خانوار) به مشمولان این طرح، در حال حاضر جمعیت تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیک به ۶۱ میلیون نفر رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر دهک ششم و هفتم می‌توانند به فروشگاه‌های متصل مراجعه کنند و خرید ۱۱ قلم را انجام دهند. افراد می‌توانند ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خودشان را به صورت کالابرگی خرید کنند و از مشوق دولت برای این کار به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان بهره مند شوند و با الباقی یارانه هم می‌توانند مجددا خرید کرده و یا به صورت نقدی برداشت کنند.

یحیوی گفت: این ۱۱ قلم شامل شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، تخم مرغ، گوشت سفید، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت گوساله است و هیچ برند خاصی هم مطرح است و کاملاً آزاد است البته مبنای قیمتی ما سال ۱۴۰۱ است و ما به التفاوت را دولت پرداخت می‌کند و اگر بیشتر از این قیمت شد مازاد آن را باید خود افراد بپردازند.

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا