اخباربازار سرمایهتاپ

شاخص بورس حدود ۳ درصد رشد کرد/ معاملات بورس متاثر از تصمیمات ارزی بانک مرکزی

طی چهارمین هفته خرداد ماه، شاخص کل بورس با رشد ۲.۸۹ درصدی به یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۳۲۸ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار عصر خدمات ،طی هفته اخیر، شاخص کل هم وزن با افزایش ۱.۷۶ درصد به تراز ۴۲۸ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. شاخص فرابورس نیز با رشد ۱.۹۲ درصدی خود را به محدوده ۲۱ هزار و ۳۴۹ واحد رساند.

در این هفته صنعت انتشار و چاپ با رشد ۱۷.۷۱ درصد در صدر بازدهی مثبت صنایع قرار داشت؛ البته این صنعت تنها یک شرکت دارد. بعد از آن نیز صنعت سیمان با رشد ۷.۵۶ درصد و فرآورده‌های نفتی با رشد ۵.۶۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

کمترین میزان رشد در این هفته متعلق به صنعت منسوجات با ۷.۴۷ درصد بازدهی منفی بود و بعد از آن نیز وسایل ارتباطی با کاهش ۷.۳۷ درصد قرار گرفت.

در هفته کاری که به اتمام رسید ریزش جهانی رمز ارزها، تصمیمات بانک مرکزی در رابطه با فروش دلار نقدی شرکت‌های صادراتی با قیمت آزاد به صرافی‌ها بر روند بازار اثرگذار بود.

بازار طی هفته گذشته تحت تاثیر تصمیمات ارزی بانک مرکزی و مداخلات صورت گرفته (که موجب افزایش نرخ نیمایی شد) و علیرغم کاهش نرخ‌های جهانی تحرکات مثبتی داشت.

در این هفته با توجه به پیش بینی روند حرکتی دلار و حمایت حقوقی‌ها از نمادهای شاخص‌ساز و بزرگ و همچنین پیش‌بینی‌های شرکت‌ها از روند سودسازی، سایه بدبینی‌ها به بازار کم رنگ‌تر شد. ورود دانش بنیان ها به بازار سرمایه خبر دیگری بود که بر روند بازار بی‌تاثیر نبود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا