اخباراقتصاد کلانتاپویژه ها

لزوم تدوین برنامه مدون برای کنترل بازار اجاره بها در سال آینده

حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرنگار عصر خدمات در خصوص نوسانات اجاره‌بها بیان کرد: در حال حاضر بازار اجاره در نیمه دوم سال آرام بوده و با توجه به روند پرداخت تسهیلات بدیهی مسکن این بازار با نوسان و افزایش چشمگیر قیمت ها روبرو نبوده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود آرام بودن بازار مسکن چرا آمار بانک مرکزی حاکی از رشد نرخ اجاره بها طی ماه های اخیر بوده است،گفت: آمار بانک مرکزی در رابطه با رشد اجاره‌بها باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد چرا که بازار اجاره در شهر تهران در حال حاضر بر اساس آمار بانک مرکزی افزایش ۴۰ درصدی داشته اما به گفته مسئولین وزارت راه و شهرسازی این میزان اجاره بها قابل قبول نیست و تنها افزایش نرخ اجاره بها در یک یا دو منطقه رخ داده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: دولت برای کنترل موضوع اجاره بها در نیمه اول سال آینده باید برنامه مدونی از پیش بگیرد و با توجه به افزایش نرخ اجاره بها در سال جاری باید با نیروی نرخ جالب ها برخورد شود و قانونی در نظر گرفته شود تا از آن پیروی کرده تا مستاجر آن بیشتر از این تحت فشار نباشند.

عقبایی تاکید کرد: حال حاضر تعداد فایل برای اجاره در املاکی ها به وفور مشاهده می شود اما متقاضی برای اجاره یا رهن مسکن کم شده است.

وی خاطرنشان کرد:افزایش نرخ اجاره‌بها و یا کاهش تعداد فایلهای اجاره در جدید فعلی و رصد بازار توسط مشاوران املاک قابل قبول نیست و بازار اجاره برخلاف صحبت‌هایی که سوداگران انجام می‌دهند و سرایت آرام بازار سوء استفاده می‌کند در مقایسه با تابستان با کاهش قیمت نیز روبرو شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا