اخباراقتصاد کلانتاپ

چشم انداز بازار‌های مالی؛ تغییرات نامحسوس و ثبات را نشان می‌دهد

به گزارش عصر خدمات، وجود ثبات و عدم پیش بینی پذیری بازارهای مالی در هفته سوم بهمن ۱۴۰۰  نکته نظر کارشناسانی است که با آن ها به گپ و گفت نشسته ایم.

هفته دوم بهمن شاخص کل بورس با رشد ۵.۴۳ درصدی از محدوده یک میلیون و ۲۷۶ واحدی به یک میلیون و ۳۰۱ واحد رسید.  رشدی که علت آن را می‌توان در تصویب نهایی مصوبات ۱۰ بندی حمایت از بورس در هیئت دولت و ارسال آن به مجلس پیدا کرد.

حسین مرید سادات گفت: شاخص کل همچنان در کانال نزولی قرار دارد و محدوده یک میلیون و ۳۴۵ تا ۳۵۰ هزار واحد مقاومت پیش روی آن است. همچنین با توجه به وضعیت تکنیکالی شاخص کل، پیش‌بینی می‌شود در هفته پیش رو بازار دست خوش تغییرات چشمگیری نخواهد بود.

به گفته این تحلیلگر بازار سرمایه؛ گروه کانه‌های فلزی و تامین سرمایه را با توجه به ورود نقدینگی و عملکرد هفتگی‌ آن ها می‌توان به عنوان پیشتاز در هفته پیش رو معرفی کنیم. تصمیمات گرفته شده توسط سازمان بورس مانند تصمیم افزایش تضمین اعتبار سهامداران از ۶۰ به ۶۵ درصد و همچنین حمایت‌هایی که به صورت کلامی از سوی دولت مطرح می‌شود از جمله موارد مثبت تاثیر‌گذار بر بازار خواهند بود.

در روز دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته، ارزش معاملات به بالای ۵ هزار میلیارد تومان رسید اما در چهارشنبه این عدد به ۴ هزار و ۶۷۹ میلیارد کاهش پیدا کرد.

آن روی بازارهای مالی که طلایی رنگ است رخ دیگری نمایان کرد. نرخ سکه و طلا در هفته گذشته روند نزولی در پیش گرفتند، نرخ دلار در بازار آزاد به طور میانگین حدود ۱/۸ درصد افزایش یافت و به رقم ۲۷ هزار و ۲۶۵ تومان رسید؛ یورو نیز ۱/۵ درصد ارزان شد و با نرخ ۳۰ هزار و ۷۶۶ تومان معامله شد.

پیمان  مولوی، کارشناس بازارهای مالی گفت:  قیمت دلار در هفته آینده بین محدوده ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان نوسان دارد.

به گفته مولوی قیمت دلار متاثر از مذاکرات وین  روند نزولی دارد اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور دور از انتظار است که کاهش چشمگیری داشته باشد. قیمت سکه نیز همسو با نرخ ارز پیش رفت و حدود ۱/۳ درصد ارزان شد، البته طلای ۱۸ عیار هم حدود ۱/۷ درصد افزایش قیمت داشته است.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: وضعیت بازار در هفته آینده قابل پیش بینی نیست چرا که متغیر‌هایی نظیر مذاکرات وین و تغییرات نرخ نفت در بازار جهانی را داریم که این عوامل می‌تواند قیمت‌های جدیدی را برای سکه و طلا رقم بزند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا