اخبارخودرو

فیدلیتی پرستیژ، SUV جدید بهمن موتور

شرکت بهمن موتور در سال گذشته از معدود خودروسازان بخش خصوصی بود که توانست با کار و همت مضاعف، علیرغم محدودیت های بین المللی، محصولات جدید و متنوعی را به بازار خودرو معرفی نماید، خودروهایی نظیر دیگنیتی پرایم- فیدلیتی پرایم و ون باری اینرودز.

به گزارش عصر خدمات، حال طبق اخبار منتشر شده از طرف آن شرکت به نظر می رسد این خودروساز در ادامه روند رو به رشد و توسعه محصولات خود بنا دارد در سال ۱۴۰۱، چندین محصول متفاوت دیگر را به بازار عرضه نماید.

یکی از این خودروهای جدید فیدلیتی پرستیژ نام دارد که در کشور چین با نام جتور X70پلاس (Jetour X70 Plus) معرفی شده است و جزو ۱۰ خودروی SUV پر فروش در سال ۲۰۲۱ بوده و گویا قرار است در نیمه دوم سال جاری به بازار ایران عرضه گردد.
فیدلیتی پرستیژ یا همان جتور X70 پلاس یک SUV است و طول آن ۴۷۴۹ میلی متر، عرض ۱۹۰۰ میلی متر و ارتفاع ۱۷۲۰ میلی متر است که با فاصله بین دو محور ۲۷۴۵ میلی متر فضای کافی را برای سرنشینان خود فراهم می کند. کابین در طرح بندی ۵ صندلی یا ۷ صندلی قابل تنظیم است. صندلی های ردیف دوم نیز دارای قابلیت تنظیم حرکت پشت هستند. در مقایسه با Jetour X70 معمولی، نسخه پلاس با ابعاد کمی بزرگتر و ظاهر تهاجمی‌تر با جلوپنجره بزرگ کرومی و چراغ‌های LED عمودی جدید روی سپر ظاهری پویاتر دارد. نمای جانبی نیز قوی است، در حالی که در عقب با نوار نور و چهار لوله اگزوز ظاهری بسیار اسپرت به نمایش می گذارد.
خودرویی با ویژگی¬های کم نظیر از جمله توان موتور ۲۰۰ اسب بخار، گیربکس پیشرفته دو کلاچه ۷ سرعته، سیستم های پیشرفته همیار راننده ADAS (AEBS- LKA- LDW- ACC- FCA- RTCA) و مجموعه ای از امکانات رفاهی و فناوری های نوین بکار رفته در این محصول از قبیل: دوربین ۳۶۰ درجه با کیقیت ۳D، ۶ کیسه هوا، صندلی های برقی دارای سردکن، گرمکن و حافظه، تهویه مطبوع مجزا برای سرنشینان عقب، رادار نقطه کور(BSD)، سیستم تعویض دنده الکتریکی، شیفتر روی فرمان (Pedal shifter)، سانرف پانارومیک، آینه داخلی دیجیتال و… در واقع فناوری های بکار گرفته شده در این خودرو، نوید ایجاد تحول مهم در این بخش از بازار را می¬دهد چرا که این سطح از فناوری¬ در این خودرو قابل قیاس با خودروهای روز دنیا می باشد.
اگر بخواهیم کمی بیشتر توضیح دهیم باید گفت هلدینگ چری بر روی پلت فرم جتور تا کنون ۳ محصول طراحی کرده است که به ترتیب جتور X70(S) ، جتور X70 پلاس و جتور X90 پلاس است. جتور X70 پلاس پلتفرم مشترک با چری تیگو ۸ پرو دارد.
طبق اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی، جتور X90 Plus مدل فول سایز جتور می باشد که تفاوت آن با جتور X70 پلاس در قوای محرکه است و ظاهرا موتور این مدل ۲۰۰۰ سی سی با ۲۶۰ اسب بخار قدرت می باشد که قرار است در اواخر سال ۱۴۰۱ و بعد از فیدلیتی پرستیژ با نام فیدلیتی دریم (Dream) راه خود را به سوی بازار ایران هموار کند.
با توجه به سابقه بهمن موتور در قیمت گذاری منطقی و جذاب و همچنین رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش آن شرکت به نظر میرسد فیدلیتی پرستیژ چالش بسیار بزرگی برای رقبا خود در بازار خواهد بود.
حال باید منتظر ورود فیدلیتی پرستیژ توسط شرکت بهمن موتور به بازار خودروی ایران باشیم، خودرویی که سر و صدای زیادی را ایجاد خواهد کرد.

منبع: گروه بهمن

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا