معرفی GAC GS3 محصولی از راسا موتور خاورمیانه
بازار داغ کراس اوورها باعث شده تا راسا موتور خاورمیانه هم به یکی از شرکتهای وارد کننده کراس اوورهای چینی تبدیل شود.
به گزارش عصر خدمات،GAC GS3 محصول جدیدی است که با طراحی اسپرت و زیبای خود میتواند نظر خیلیها را به سمت خود جلب کند. این محصول یک کراس اوور اسپرت با پیشرانه نسبتا قوی است که میتواند لذت رانندگی را برای خریدار به همراه داشته باشد. اتومبیلی که پیش بینی میشود در بخش فروش با اقبال خوبی روبرو شود.
معرفی طراحی ظاهری GAC GS3
طراحی این اتومبیل بر پایه خطوط تند و تیز و شکسته صورت گرفته است تا نمای کلی اتومبیل خشن به نظر برسد. در کنار این طراحی اسپرت هم به این اتومبیل اضافه شده تا شکل و شمایل نهایی خودرو بسیار جوان پسند باشد. گک ترامپچی جی اس ۳ توان رقابت با مونتاژیهای داخل را دارد و میتواند نظر علاقهمندان به کراس اوورهای کوچک و اسپرت را به خود جلب کند.
معرفی نمای جلویی GAC GS3
نمای جلویی GAC GS3 دارای جلو پنجرهای ذورنقهای است که با ترکیب رنگ مشکی، نوارهای کرومی و یک خط زردرنگ در قسمت بالایی جذابیت آن را افزایش داده است. این جلو پنجره پر از خطوط شکسته است که با نمای کلی اتومبیل هماهنگی دارد. سپر جلو نیز با یک نوار سرتاسری و دو مهشکن مثلثی در دو طرف، حالتی عضلانی و عریض به نمای جلو بخشیده است. چراغهای جلو هالوژنی و چراغهای روزانه LED نیز به زیبایی نمای جلویی GAC GS3 کمک میکنند.
معرفی نمای کناری GAC GS3
نمای کناری GAC GS3 دارای خطوط زیبا و مدرنی است که از جلو تا عقب خودرو ادامه مییابند. در نسخه نسل دوم، از رینگهای ۱۸ اینچی با ترکیب رنگی جدید و متفاوت (مشکی و زرد) استفاده شده است. این خودرو دارای روفریل، آینههای جانبی تاشو برقی، آنتن کوسهای و قاب آینههای جانبی مشکیرنگ است. نمای کناری این خودرو هم از سبک طراحی به کار رفته در سایر بخشها پیروی میکند و پر از خطوط تند و تیز و شکسته است. این خطوط را میتوانید در طراحی پنجرهها و بخش جلو و عقب اتومبیل از نمای کناری ببینید.
معرفی نمای عقبی GAC GS3
نمای عقب این خودرو بسیار زیبا و اسپرت طراحی شده است. در این بخش میتوانید چراغهای دو تکه و کشیده عقب را ببینید که به صورت نیم دایره طراحی شدهاند. همچنین یک اسپویلر در بالای شیشه عقب قرار گرفته است که اسپرتتر شدن نمای عقب کمک کرده است. پلاک اتومبیل روی درب صندوق عقب نصب میشود و در پایین سپر یک دیفیوزر بزرگ با ظاهری خشن دیده میشود. در مدل تیونینگ شده این خودرو اگزوزها به ثورت دوبل در وسط قرار گرفتهاند اما در مدل معمولی اگزوزها در دو طرف به صورت مثلثی واقع شدهاند.
معرفی نمای داخل کابین GAC GS3
نمای داخل کابین GAC GS3 دارای طراحی مدرن و جذابی است که از ترکیب رنگهای زرد، آبی و سفید در صندلیها، داشبورد و تودریها استفاده شده است. این خودرو دارای دو صفحه نمایش دیجیتالی است که یکی برای کلاستر پشت فرمان به اندازه ۷ اینچ و دیگری برای سیستم چندرسانهای به اندازه ۱۰.۲۵ اینچ در کنار آن قرار دارند. این خودرو همچنین از سیستم هوشمند هواوی بهره میبرد که قابلیتهای مختلفی مانند ریموت کنترل، امنیت خودرو و نورپردازی داخلی ۳۲ رنگ را ارائه میدهد. طراحی داخل کابین این خودرو توان رقابت با خودروهای مونتاژی داخل را دارد. بین نمایشگر روی داشبورد و کلاستر یک جایگاه برای قرار دادن موبایل در نظر گرفته شده است که کمتر در خودروهای دیگر دیده میشود.
معرفی کلاستر کابین GAC GS3
کلاستر کابین GAC GS3 یک صفحه نمایش دیجیتالی ۷ اینچی است که در پشت فرمان خودرو قرار دارد و اطلاعات مهمی مانند سرعت، دور موتور، مصرف سوخت، حرارت موتور و … را به راننده نشان میدهد. این صفحه نمایش با رنگهای زرد، آبی و سفید طراحی شده است و با طراحی مدرن و جذاب خود، به زیبایی کابین خودرو افزوده است. این کلاستر قابلیت تغییر حالت نمایش را دارد و میتواند با توجه به حالت رانندگی (Eco، Normal یا Sport)، ظاهر متفاوتی داشته باشد. این کلاستر همچنین با سیستم چندرسانهای خودرو هماهنگ است و میتواند اطلاعاتی مانند نقشه، تماس تلفنی، موسیقی و … را نیز نمایش دهد.
معرفی کنسول بین دو صندلی جلو GAC GS3
کنسول بین دو صندلی جلو GAC GS3 یک قسمت بزرگ و مستطیلی است که در بخش میانی کابین قرار دارد و شامل چندین کلید و دکمه برای کنترل امکانات مختلف خودرو است. این کنسول دارای یک دسته گیربکس اسپرت، یک دکمه روشن و خاموش کردن موتور، یک دکمه تنظیم حالت رانندگی (Eco، Normal یا Sport)، یک دکمه تنظیم سیستم هوشمند هواوی، یک دکمه تنظیم سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC)، یک دکمه تنظیم سیستم کمک رانندگی (ADAS) و یک دکمه تنظیم سیستم کنترل سرعت خودکار (ACC) است. این کنسول همچنین دارای یک فضای ذخیرهسازی با درب مغناطیسی است که میتواند وسایل شخصی را در آن نگه دارد. این کنسول با رنگهای زرد، آبی و سفید طراحی شده است و با طراحی مدرن و جذاب خود، به زیبایی کابین خودرو افزوده است.
بررسی مشخصات فنی GAC GS3
موتور GAC GS3 یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ با حجم ۱۴۹۷ سیسی است که میتواند ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این موتور از سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDi) بهره میبرد و نیازمند بنزین با اکتان ۹۲ است. این موتور با یک گیربکس دوکلاچه هفت سرعته هماهنگ شده است که نیروی آن را به چرخهای جلو منتقل میکند. این موتور میتواند گک GS3 را در ۶.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و سرعت نهایی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن به ارمغان بیاورد. مصرف سوخت این موتور طبق استاندارد NEDC، ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
بررسی گیربکس و دیفرانسیل GAC GS3
گیربکس و دیفرانسیل دو قسمت مهم از سیستم انتقال نیروی خودرو هستند که نقش مهمی در عملکرد و رانندگی آن دارند. گیربکس سرعت و توان دور موتور را با سرعت و گشتاور متغیر به میل گردان، منتقل میکند؛ اما دیفرانسیل در زمانی که شکل حرکت خودرو از مسیر صاف تغییر کند، توان را به صورت نامساوی به چرخها میرساند.
GAC GS3 از یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته بهره میبرد که نیروی تولید شده توسط موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر را به چرخهای جلو منتقل میکند. این گیربکس از نوع WDCT یا دوکلاچه تر است که باعث میشود تغییر دندهها به صورت سریع و روان انجام شود. این گیربکس همچنین دارای سه حالت رانندگی Eco، Normal و Sport است که با توجه به شرایط رانندگی و سلیقه راننده، میتواند عملکرد موتور و گیربکس را تغییر دهد.
دیفرانسیل GAC GS3 از نوع معمولی یا Open است که به صورت پیشفرض توان را به صورت مساوی به چرخهای جلو میرساند. این دیفرانسیل در زمانی که یکی از چرخها از بقیه بیشتر چرخش داشته باشد، توان را به چرخ دیگر منتقل میکند. این دیفرانسیل برای خودروهایی که بیشتر در مسیرهای صاف و بدون مانع راننده میشوند، مناسب است. اما اگر خودرو در مسیرهای ناهموار و لغزنده قرار گیرد، ممکن است عملکرد این دیفرانسیل کاهش یابد. البته لازم به ذکر است که این اتومبیل برای آفرود طراحی نشده و قرار گرفتن در جادههای سخت و ناههموار هم مناسب آن نیست.
بررسی سیستم تعلیق GAC GS3
سیستم تعلیق GAC GS3 یکی از عوامل مهم در راحتی و پایداری رانندگی این خودرو است. این خودرو از تعلیق مکفرسون مستقل در جلو و میله پیچشی در عقب بهره میبرد. این تعلیقها باعث میشوند که خودرو در مسیرهای صاف و ناهموار، عملکرد مناسبی داشته باشد و سرنشینان احساس راحتی کنند. این تعلیقها همچنین با سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) و سیستم کنترل سرعت خودکار (ACC) هماهنگ شدهاند تا امنیت رانندگی را افزایش دهند.
بررسی سیستم ایمنی GAC GS3
- چهار ایربگ جلو، جانبی جلو و پردهای
- سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESC) و سیستم کنترل کشش (TCS)
- ترمزهای ABS و EBD به همراه ترمز کمکی (BAS)
- سیستم کنترل فرود در سراشیبی (HDC) و سیستم کنترل آغاز حرکت در شیب (HSA)
- سیستم نظارت بر نقاط کور (BSD) و دوربین عقب
- سیستم کنترل سرعت خودکار تطبیقی (ACC) و سیستم هشدار احتمال تصادف از روبرو (FCW)
- سیستم تشخیص تابلوهای مسیر (TSR) و سیستم خطخوان به همراه حفظ خودرو در بین خطوط (LDW)
- سیستم رادار کمکی رانندگی در ترافیک (TJA) و سیستم همیار پارک دوبل اتوماتیک
این خودرو همچنین دارای سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمهای، ترمز پارک برقی به همراه اتوهولد، باز و بسته شدن برقی آینههای جانبی همراه با گرمکن و چراغ راهنما، سنسور نور و باران و نوربالای هوشمند است.
نام خودرو |
GAC GS3 |
موتور |
۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژر |
قدرت |
۱۷۵ اسب بخار |
گشتاور |
۲۷۰ نیوتنمتر |
گیربکس |
۷ سرعته دوکلاچه |
دیفرانسیل |
جلو |
سرعت نهایی |
۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
شتاب صفر تا ۱۰۰ |
۶.۸ ثانیه |
مصرف سوخت |
۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر |
طول |
۴۳۵۰ میلیمتر |
عرض |
۱۸۲۵ میلیمتر |
ارتفاع |
۱۶۶۰ میلیمتر |
قاعده العجلات |
۲۵۶۰ میلیمتر |
حجم صندوق عقب |
۳۷۰ لیتر |
وزن خالص |
۱۳۱۵ کیلوگرم |
تعداد ایربگ |
۴ یا ۶ عدد |
سیستم کنترل پایداری |
دارد |
سیستم کنترل سرعت خودکار |
دارد |
سیستم نظارت بر نقاط کور |
دارد |
سیستم تشخیص تابلوهای مسیر |
دارد |
سیستم رادار کمکی رانندگی در ترافیک |
دارد |
سانروف |
دارد |
صفحه نمایش دیجیتال |
دارد |
سیستم هوشمند هواوی |
دارد |
نویسنده: نادر شاه نشین