خودرومعرفی خودرو داخلی

معرفی جیلی پرفیس (GEELY PREFACE)

جیلی یک شرکت چینی است که همکاری گسترده‌ای با شرکت سوئدی ولوو دارد. این همکاری باعث شده کیفیت ساخت و طراحی خودروهای چینی به سبک اروپایی گرایش پیدا کند. همین امر هم باعث می‌شود تا خریداران زیادی به این سمت کشیده شوند.

به گزارش عصر خدمات،جیلی قبلا به بازار ما آمده و تا حدودی برای خریداران آشنا است. این سدان خوش چهره یکی از گزینه‌های احتمالی وارد شدن به بازار ایران است. از همین رو تصمیم گرفتیم تا به معرفی جیلی پرفیس بپردازیم.

معرفی طراحی جیلی پرفیس

 طراحی ظاهری این خودرو بسیار جذاب و مدرن صورت گرفته است. نبود اضافه‌کاری در طراحی ظاهری این اتومبیل یک امتیاز مثبت به شمار می‌رود که باعث شده نظر خریداران به آن جلب شود. خطوط کشیده و منحنی‌های نرم در این خودرو ترکیبی بی‌نظیر را به نمایش گذاشته‌اند که می‌تواند نظر هر بیننده را به خود جلب کند.

معرفی نمای جلویی جیلی پرفیس

جیلی پرفیس یک خودروی سدان میان‌سایز است که از سال ۲۰۲۰ در بازار چین عرضه شده است. این خودرو بر پایه پلتفرم ماژولار فشرده (CMA) ساخته شده است که با همکاری ولوو طراحی شده است.نمای جلویی جیلی پرفیس با یک جلوپنجره برجسته و عریض، زبان طراحی کیهانی جیلی را نشان می‌دهد. جلوپنجره دارای خطوط عمودی مشکی است که لوگوی شناور جیلی را تداعی می‌کند. در هر دو طرف جلوپنجره، چراغ‌های جلوی LED باریک و محفظه‌های ورودی هوای شیک قرار دارند.

معرفی نمای کناری جیلی پرفیس

جیلی پرفیس یک خودروی سدان میان‌سایز است که در نمای کناری با طرحی ساده و کشیده طراحی شده است. این خودرو دارای خط شانه سراسری و رینگ‌های چند پره با کالیپر ترمزهای قرمز است که به آن ظاهری جذاب و ورزشی می‌دهند. درگاه‌های سواری این خودرو بدون قاب هستند و دارای آینه‌های جانبی با چراغ‌های روشنایی روز هستند. در نمای کناری جیلی پرفیس، نوشته‌های PREFACE و GEELY روی درب‌های جلو و عقب به چشم می‌خورند. این خودرو از ابعاد بزرگی برخوردار است و فاصله محوری آن ۲۸۰۰ میلیمتر است.

معرفی نمای عقبی جیلی پرفیس

نمای عقبی جیلی پرفیس با دو چراغ کوچک مواجه هستیم که توسط یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده است. در نسخه استاندارد جیلی پرفیس، یک خروجی اگزوز در هر طرف دیده می‌شود، اما نسخه سفارشی آن که فعلا قرار نیست به کشورمان بیاید، با خروجی‌های دوگانه در طرفین مواجه هستیم. این نمای عقبی، حس اسپرت و مدرن بودن خودرو را افزایش می‌دهد.

معرفی نمای داخل کابین جیلی پرفیس

نمای داخل کابین جیلی پرفیس با روکش‌های جیر با دوخت آبی، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر و اطلاعات سرگرمی و فرمان سه شاخه شبیه به سایر محصولات جیلی به چشم می‌خورد.

  • ورود بدون کلید
  • ریموت استارت
  • دستیار صوتی
  • تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو
  • سنسورهای جلو و عقب
  • دوربین ۳۶۰ درجه

سامانه خودران سطح ۲ شامل کروزکنترل تطبیق‌پذیر، پارک خودکار، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حرکت بین خطوط و دستیار حرکت در سربالایی از دیگر امکانات آن است.

معرفی کلاستر جیلی پرفیس

کلاستر جیلی پرفیس یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی است که اطلاعات مربوط به سرعت، دور موتور، سوخت، دما و سامانه‌های رانندگی را به راننده نشان می‌دهد. این کلاستر با صفحه نمایش مرکزی هماهنگ است و می‌تواند تصاویر ناوبری، تماس‌های تلفنی، پخش موسیقی و دستیار صوتی را نیز نمایش دهد. کلاستر جیلی پرفیس دارای چهار حالت نمایش است که عبارتند از:

  • حالت اسپرت: با رنگ قرمز و نمایش سرعت و دور موتور به صورت دایره‌ای
  • حالت اکو: با رنگ سبز و نمایش میزان مصرف سوخت و شارژ باتری
  • حالت استاندارد: با رنگ آبی و نمایش سرعت و دور موتور به صورت خطی
  • حالت ناوبری: با رنگ بنفش و نمایش نقشه و مسیرهای پیشنهادی

کلاستر جیلی پرفیس با استفاده از تکنولوژی LCD با کیفیت بالا و روشنایی مناسب طراحی شده است و می‌تواند در شرایط نوری مختلف خوانا باشد. این کلاستر یکی از ویژگی‌های مدرن و پیشرفته خودروی جیلی پرفیس است که رانندگی را برای راننده آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند.

معرفی کنسول بین دو صندلی جلو جیلی پرفیس

کنسول بین دو صندلی جلو جیلی پرفیس یک محفظه قابل باز شدن است که می‌تواند وسایل شخصی راننده و سرنشین را در خود نگه دارد. این کنسول دارای یک پورت USB و یک پورت AUX است که می‌تواند به صفحه نمایش مرکزی و سیستم صوتی خودرو متصل شود. این کنسول همچنین دارای یک قفل مغناطیسی است که باز و بسته شدن آن را آسان‌تر می‌کند.

بررسی مشخصات فنی جیلی پرفیس

جیلی پرفیس در بازار چین با دو نوع موتور توربوشارژی ۱.۵ لیتری و ۲.۰ لیتری عرضه شده است. هر دو موتور از سری Drive-E ولوو هستند و با گیربکس دوکلاچه تر (w-DCT) هماهنگ شده اند. موتور ۱.۵ لیتری قدرت ۱۸۱ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر دارد. موتور ۲.۰ لیتری قدرت ۲۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودروها به ترتیب ۷.۹ و ۶.۸ ثانیه است. این موتورها با استاندارد آلایندگی چین ۶B همخوانی دارند.

بررسی گیربکس جیلی پرفیس

گیربکس جیلی پرفیس یک گیربکس دوکلاچه تر (w-DCT) است که با همکاری ولوو طراحی شده است. این گیربکس دارای هفت سرعت است و می‌تواند با موتورهای ۱.۵ لیتری و ۲.۰ لیتری جیلی پرفیس هماهنگ شود. این گیربکس با استفاده از دو کلاچ مجزا، انتقال نیرو را سریع‌تر و روان‌تر می‌کند و همچنین مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. این گیربکس یکی از ویژگی‌های پیشرفته خودروی جیلی پرفیس است که عملکرد اسپرت و پویا را برای راننده فراهم می‌کند.

بررسی دیفرانسیل جیلی پرفیس

دیفرانسیل جیلی پرفیس یک دیفرانسیل الکترونیکی است که با استفاده از سیستم کنترل الکترونیکی، توزیع نیرو بین چرخ‌های جلو و عقب را بهینه می‌کند. این دیفرانسیل باعث می‌شود که خودرو در سخت‌ترین شرایط رانندگی، همچون پیچ‌های تند و لغزنده، دارای پایداری و کنترل بالایی باشد. این دیفرانسیل یکی از ویژگی‌های فنی پیشرفته خودروی جیلی پرفیس است که عملکرد اسپرت و پویا را برای راننده ایجاد می‌کند.

بررسی سیستم تعلیق جیلی پرفیس

سیستم تعلیق جیلی پرفیس یک سیستم تعلیق مستقل است که از نوع مکفرسون در جلو و نوع چند لینک در عقب استفاده می‌کند. این سیستم تعلیق با همکاری ولوو طراحی شده است و می‌تواند راحتی، پایداری و کنترل را در شرایط مختلف رانندگی به راننده ارائه دهد. این سیستم تعلیق همچنین دارای قابلیت تنظیم سختی و نرمی فنرها و کمک‌فنرها است که با توجه به حالت رانندگی انتخاب شده، اسپرت یا اکو، تغییر می‌کند.

بررسی سیستم ایمنی جیلی پرفیس

  • کیسه‌های هوا: جیلی پرفیس دارای ۶ کیسه هوا است که در صورت برخورد، به سرعت باز شده و جلوی آسیب رسیدن به سر و بدن راننده و سرنشین‌ها را می‌گیرند.
  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS): این سیستم با جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمز، کنترل راننده را بر روی خودرو حفظ می‌کند و مانع از از دست رفتن جهت‌گیری و لغزش خودرو می‌شود.
  • سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD): این سیستم با توزیع مناسب نیروی ترمز بین چرخ‌های جلو و عقب، باعث می‌شود که خودرو در هنگام ترمز، دارای پایداری و تعادل بیشتری باشد.
  • سیستم کمک ترمز اضطراری (EBA): این سیستم با شناسایی سرعت و شدت فشار راننده بر روی پدال ترمز، نیروی ترمز را افزایش می‌دهد و کاهش میزان فاصله توقف خودرو را به دنبال دارد.
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC): این سیستم با استفاده از سنسورهای مختلف، رفتار خودرو را در شرایط مختلف رانندگی مانند پیچ‌های تند، لغزش‌ها و برخوردها مانیتور می‌کند و با تنظیم نیروی ترمز و گشتاور موتور، خودرو را به مسیر درست باز می‌گرداند.
  • سیستم کنترل تراکشن (TCS): این سیستم با جلوگیری از چرخش بیش از حد چرخ‌ها در هنگام شتاب، عملکرد خودرو را بهبود می‌بخشد و مانع از از دست رفتن کنترل خودرو می‌شود.
  • سیستم کنترل فشار تایر (TPMS): این سیستم با اندازه‌گیری فشار تایرها و نمایش آن روی صفحه نمایش مرکزی، راننده را از وضعیت تایرها آگاه می‌کند و در صورت کاهش فشار تایرها، هشدار می‌دهد.
  • سیستم ترمز خودکار (AEB): این سیستم با استفاده از رادار و دوربین، موانع را شناسایی می‌کند و در صورت عدم واکنش راننده، خودکار ترمز می‌کند و جلوی برخورد خودرو را می‌گیرد.
  • سیستم دستیار حرکت بین خطوط (LKA): این سیستم با استفاده از دوربین، خطوط راه را شناسایی می‌کند و در صورت خارج شدن خودرو از خطوط بدون استفاده از چراغ راهنما، راننده را با ارسال اعلام و لرزش فرمان هشدار می‌دهد و در صورت لزوم، خودکار خودرو را به مسیر درست باز می‌گرداند.
  • سیستم دستیار حرکت در سربالایی (LCA): این سیستم با استفاده از رادار، خودروهایی را که در سربالایی قرار دارند شناسایی می‌کند و در صورت تغییر خط توسط راننده، راننده را با ارسال اعلام و لرزش فرمان هشدار می‌دهد و در صورت لزوم، خودکار ترمز می‌کند.

 

 

نام خودرو

جیلی پرفیس

نوع خودرو

سدان میان‌سایز

پلتفرم

ماژولار فشرده (CMA)

نوع موتور

۱.۵ لیتری توربو یا ۲.۰ لیتری توربو

قدرت موتور

۱۳۰ کیلووات یا ۱۷۵ کیلووات

گشتاور موتور

۲۵۵ نیوتن‌متر یا ۳۵۰ نیوتن‌متر

گیربکس

دوکلاچه تر (w-DCT) هفت سرعته

طول

۴۷۸۵ میلیمتر

عرض

۱۸۶۹ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۶۹ میلیمتر

فاصله محوری

۲۸۰۰ میلیمتر

حجم باک

۵۰ لیتر

وزن خالص

۱۴۶۵ کیلوگرم یا ۱۵۴۲ کیلوگرم

شتاب صفر تا صد

۷.۹ ثانیه یا ۶.۸ ثانیه

سرعت نهایی

۲۱۰ کیلومتر بر ساعت یا ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶.۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر یا ۷.۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر

تعداد کیسه‌های هوا

۶ عدد

سیستم اطلاعات سرگرمی

GKUI با صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی

سیستم صوتی

BOSE

سامانه خودران سطح ۲

دارد

 

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا