معرفی MG GT سدان اسپرت فردا موتور
فردا موتور در شو روم پارک وی خود محصولی زیبا و جذاب دارد که میتواند خریداران خودروهای بنزینی را به سمت خود بکشاند. امجی جیتی محصول جدیدی از شرکت MG است که با طراحی تهاجمی خود نظرات در نمایشگاههای مختلف از جمله پکن به سمت خود جلب کرد. MG GT علاوه بر طراحی زیبا و جذاب قابلیتهای بسیاری را هم دارد که باعث میشود خریداران در زمان بازدید از شو روم فردا موتور به آن توجه ویژهای داشته باشند. این خودرو قرار است که به صورت وارداتی توسط فردا موتور به بازار عرضه شود اما خوب همچنان در سامانه فروش عرضه نشده و قیمت نهایی آن مشخص نیست.
معرفی طراحی کلی MG GT
طراحی جذاب این خودرو را میتوانید با اتومبیلهای سطح یک دنیا مقایسه کنید. زمان رونمایی این خودرو در نمایشگاه پکن در دو سال پیش اکثریت شرکت کنندگان به امجی جیتی توجه کردند. دلیل آن هم طراحی اسپرت و خشن این خودرو است که با ترند روز طراحی شرکتهای بزرگ هماهنگ شده تا بتواند با آنها رقابت کند. طراحی تهاجی این خودرو مهمترین ویژگی آن است که در همان نگاه اول به خوبی مشخص است.
معرفی نمای جلویی MG GT
نمای جلویی MG GT با طراحی جسورانه و خاصی که دارد، حالتی تهاجمی به خودرو میبخشد. استفاده از خطوط شکسته و لبههای تیز در طراحی بخش جلویی این خودرو بسیار مشهود است. جلوپنجره ابعاد بزرگی دارد و به همراه چراغهای کشیده جلو، دماغهای خاص و کاپوت عضلانی، نمایی پرانرژی را به خودرو میبخشد. همچنین، محل قرار گرفتن پلاک نزدیک لوگو است و ترکیب قابل قبولی ایجاد میکند. بخش کمی از پایین سپر با ادوات پلاستیک مشبک و سیاه ساخته شده که علاوه بر هدایت هوا، جایگاهی برای LED روشنایی روز دارد. خطوط حجمدهنده، بهویژه روی کاپوت جلو، حس اسپرت بودن محصول را با اشاره به لوگوی MG افزایش میدهند. چراغها با زاویه شکسته و ظاهر کشیده خود باعث شده تا خشن بودن ظاهر اتومبیل چند برابر شود.
معرفی نمای جانبی MG GT
نمای کناری MG GT با خطوط جذاب و پرتحرکی که دارد، نگاهها را به خود جلب میکند. این خطوط از چراغهای جلو آغاز شده و تا در عقب، روی گلگیر ادامه یافته و به چراغهای عقب متصل میشوند. طراحی شیبدار سقف و فرم خاص ستونهای B و C، به خودرو حالتی کوپهمانند و اسپرت میبخشد. همچنین، خطوط کشیدهای که از چراغ جلو آغاز شده و تا در عقب امتداد مییابند، به نمای کناری MG GT زیبایی و جذابیت خاصی میدهند. این خطوط نه تنها زیبایی بصری ایجاد میکنند، بلکه به ایجاد حس حرکت و پویایی در خودرو نیز کمک میکنند. استفاده از رینگهای اسپرت در این خودرو باعث شده تا نمای کناری این اتومبیل به مراتب جذابتر و اسپرتتر شود.
معرفی نمای جانبی MG GT
نمای عقبی MG GT با طراحی مدرن و جذابی که دارد، توجه هر بینندهای را به خود جلب میکند. شیب جذاب سقف و شیشهی عقب که به صندوق ادامه دارد، حسی از تداوم و زیبایی را القا میکند. در نمای پشت، اولین چیزی که نظر را به خود جلب میکند، چراغهای عقب است که با طراحی خاص خود، نمایی متفاوت و جذاب ایجاد میکنند و میتوانند برای بسیاری از علاقهمندان به خودرو، جالب توجه باشند. چراغ های عقب شبیه به محصولات جدید پژو است و به یکدیگر پیوسته نیست. بین دو چراغ عقب پلاک اتومبیل نصب میشود. همچنین زیر سپر یک دیفیوزر نصب شده که فرنی اسپرت به خودرو داده است.
معرفی نمای داخل کابین MG GT
کابین MG GT با طراحی مدرن و راننده محور، تجربهای لوکس و اسپرت را ارائه میدهد. صندلیهای آن با طراحی عضلانی و دو رنگ، همراه با فرمان سه پر مسابقهای، پدالهای آلومینیومی و دسته دنده الکتریکی، حس رانندگی با یک خودروی اسپرت را تداعی میکنند. امکانات رفاهی نظیر تهویه اتوماتیک، سانروف برقی و پاکسازی هوای کابین، آسایش سرنشینان را تأمین میکنند. در کابین، یک جلو آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی و یک مانیتور لمسی ۱۲.۳ اینچی برای سیستم مالتی مدیا مجهز شده است که به همراه سایر امکاناتی مانند سنسور باران، سنسور نور، ترمز پارک برقی، کروز کنترل و گرم کن صندلی، کابین را به محیطی کاملاً مدرن و کاربردی تبدیل میکنند.
معرفی داشبورد و کنسول بین دو صندلی جلو MG GT
داشبورد MG GT با طراحی مینیمالیستی و مدرن، فضایی شیک و کاربردی را ارائه میدهد. صفحه نمایش لمسی بزرگ در مرکز داشبورد قرار دارد که کنترل سیستمهای مختلف خودرو و سیستم مالتیمدیا را آسان میکند. کنسول میانی که بین دو صندلی جلو قرار دارد، با خطوط تیز و ظریف، به زیبایی طراحی شده و شامل دکمههای کنترلی، فضای نگهداری اشیاء و درگاههای اتصال است که دسترسی راحت و سریع به امکانات را فراهم میآورد.
معرفی کلاستر MG GT
کلاستر MG GT، که به آن جلوآمپر نیز گفته میشود، با استفاده از فناوریهای پیشرفته و طراحی مدرن، اطلاعات دقیق و کاربردی را در اختیار راننده قرار میدهد. این کلاستر شامل یک صفحه نمایش دیجیتالی است که اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، دور موتور، دمای آب خنککننده، میزان سوخت، وضعیت دندهها، و هشدارهای مربوط به سیستمهای خودرو را نمایش میدهد. علاوه بر این، کلاستر MG GT ممکن است قابلیتهای پیشرفتهتری مانند نمایش تصویر دوربین دید در شب، سیستم تشخیص مانع و عابر پیاده، و دیگر تکنولوژیهای بهروز خودرو را داشته باشد. همچنین، در برخی مدلهای خودروهای هیبریدی، کلاستر میتواند اطلاعاتی در مورد مسیر جریان قدرت و وضعیت عملکرد سیستم هیبریدی را نیز ارائه دهد. رنگهای مختلف چراغهای کلاستر نیز اهمیت خاصی دارند. به عنوان مثال، چراغهای سبز و آبی نشاندهنده وضعیت عادی هستند، در حالی که چراغهای زرد و نارنجی به راننده هشدار میدهند که باید با احتیاط بیشتری رانندگی کند. چراغهای قرمز نیز نشاندهنده مشکل جدی یا مسائل ایمنی هستند که نیاز به توجه فوری دارند.
بررسی مشخصات فنی MG GT
نسخه وارد شده توسط فردا موتور دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که میتواند ۱۷۳ اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه دارای ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ است. همچنین گشتاور تولید شده توسط این موتور چیزی معادل ۲۵۰ نیوتونمتر است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو ۸.۵ ثانیه است که برای چنین سدان اسپرتی خوب است. همچنین حداکثر سرعت امجی جیتی هم ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت است که نشان از چالاک بودن این خودرو دارد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل ۵.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. مشخصات موتور این خودرو نشان از یک محصول پر قدرت و مناسب با نیازهای مشتری دارد.
مشخصات فنی MG GT فردا موتورز
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۷۳ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۸.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت |
طول | ۴,۶۷۵ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۴۲ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۷۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۸۰ میلیمتر |
وزن | ۱۲۶۰ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۵.۹ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر |
بررسی گیربکس و دیفرانسیل MG GT
ام جی برای این محصول از یک گیربکس دو کلاچه تر استفاده کرده است که توان انتقال قدرت از موتور به چرخها را دارد. این نوع گیربکسها بر روی محصولات دیگر چینی هم قرار گرفته است و خریداران در بازار ما با این نوع گیربکسها آشنا هستند. همچنین امجی جیتی دیفرانسیل جلو است. یعنی قدرت تولید شده توسط موتور فقط به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند. البته چنین اتومبیلهایی به طور عموم تک دیفرانسیل آن هم به صورت جلو هستند و این موضوع بسیار مرسوم است.
بررسی سیستم تعلیق MG GT
سیستم تعلیق جلو در این خودرو از نوع مکفرسون است که بسیار در خودروهای امروزی مرسوم است. خودروهای اقتصادی و حتی اتومبیلهای میان رده هم از این نوع سیستم تعلیق برای بخش جلویی خود استفاده میکنند. در بخش عقب هم از سیستم تعلیق تورشن بیم استفاده شده که از قابلیتهای بینظیری برخوردار است و جدیدا خیلی از شرکتها به خصوص خودرو سازان چینی از آنها استفاده میکنند. این دو سیستم تعلیق باعث شدهاند تا سواری MG GT بسیار نرم و راحت باشد.
بررسی ابعاد و اندازه MG GT
این خودرو تقریبا یک سدان اسپرت میدسایز است که طول و عرض آن به ترتیب ۴۶۷۵ و ۱۸۴۲ میلیمتر است. همچنین ارتفاع این خودرو ۱۴۸۰ میلیمتر و فاصله محوری آن هم ۲۶۸۰ میلیمتر است. وزن خودرو ۱۳۱۸ کیلوگرم است که برای چنین سدانی خیلی هم بد نیست. باک بنزین این خودرو چیزی حدود ۵۰ لیتر ظرفیت دارد که با توجه به مصرف سوخت آن میتواند چیزی حدود ۷۵۰ کیلومتر را بپیماید. ظرفیت صندوق عقب این خودرو هم ۴۸۵ لیتر است که برای چنین سدانی مناسب است.
برند | ام جی |
مدل | GT |
کلاس بدنه | سدان |
سال تولید | ۲۰۲۴ |
حجم موتور | ۱۴۹۰ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژر TGDi |
قدرت | ۱۷۳ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۵ کیلومتر در ساعت |
گیربکس | ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاجه تر |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | تویست بیم |
طول | ۴۶۷۵ میلی متر |
عرض | ۱۸۴۲ میلی متر |
ارتفاع | ۱۴۸۰ میلی متر |
فاصله محوری | ۲۶۸۰ میلی متر |
وزن | ۱۳۱۸ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۰ لیتر |
ظرفیت صندوق عقب | ۴۸۵ لیتر |
مصرف سوخت | ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۱۵/۵۰R17 |
شرکت عرضه کننده | فرداموتورز |
برند نشان مادر | ام جی |
کشور سازنده | چین |
امکانات رفاهی | صندلی برقی راننده – تهویه اتوماتیک – پاکسازی هوای کابین – فرمان کمکی برقی – دنده پشت فرمان – جلو آمپر دیجیتال – سنسور نور – سنسور باران – تریم داخلی چرم مصنوعی – دسته دنده الکتریکی – استارت دکمه ای – تنظیم حالت رانندگی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – سانروف برقی – رینگ آلومینیومی – کروز کنترل – محدودکننده سرعت |
امکانات ایمنی | شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل حرکت در سربالایی – رادار خط خوان – اخطار برخورد از جلو |
نویسنده: نادر شاه نشین