اخباراقتصاد کلانتاپویژه ها

برای دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن چقدر باید هزینه کرد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، آخرین قیمت اوراق مسکن حاکی از آن است که هر برگ از این اوراق مربوط به ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال جاری به ترتیب۱۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان، ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

بعلاوه هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۱۷ هزار و ۷۰۰، مردادماه ۱۱۷ هزار و ۳۰۰ و شهریورماه نیز ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان  داد و ستد می‌شود.

هرکدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه۱۱۷ هزار و ۳۰۰، ۱۱۷ هزار و ۹۰۰ و ۱۱۸ هزار و ۲۰۰تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی ماه سال جاری نیز ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در دی ماه است.

*سقف تسهیلات مسکن در تهران
مجردهای ساکن تهران می‌تواند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می شود به علاوه برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه اوراق خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ تومانی،رقمی حدود ۲۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان می‌شود.

به علاوه برای ۸۰ میلیون تومان وام جالب با در نظر گرفتن تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان خریداری کرد که مجموع هزینه خرید اوراق در این ماه ۳۲ میلیون و ۹۲۸ هزار تومان خواهد بود.

نکته قابل توجه اینجاست که زوج های تهرانی بر این اساس می‌تواند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند که بر اساس تصمیم جدید زوج باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنیم که هزینه آن حدود ۴۷ میلیون و ۴۰ هزار تومان خواهد شد که همراه با هزینه ۹ میلیون و ۴۸۰ هزار تومانی وام جعاله باید ۵۶ میلیون و ۴۴۸ هزار تومان هزینه کنند.

*سقف تسهیلات مسکن در استان ها
در مراکز استانها و شهرها با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر‌ سقف تسهیلات برای مجردها‌ به از ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش داشته که با توجه به تخفیفی که برای اوراق تسه در نظر گرفته شده مجردها باید ۱۶۰ برگه اوراق تسهیلات مسکن و متاهل های ساکن شهرستان ها باید ۳۲۰ برگی تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه خرید اوراق برای افراد مجرد حدود ۱۸ میلیون و ۷۱۶ هزار تومان و برای متاهل ها مبلغی حدود ۳۷ میلیون و ۶۲۳ هزار تومان خواهد بود.

گفتنی ست این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجینی مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده که بر این اساس مجردها باید با پرداخت ۷ میلیون و ۵۶ هزار تومان و متاهل ها با پرداخت ۱۴ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان اقدام به اخذ وام کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا