اخباربازار سرمایهتاپویژه ها

شاخص بیش از یک درصد افت کرد/ خروج نقدینگی از بازار ادامه دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، شاخص کل بورس هفته سوم بهمن ماه را با کاهش ۱.۳۱ درصدی پشت سر گذاشت و از پله یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد سقوط کرد.

در این میان شاخص کل هم وزن نیز از عدد ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد به ۳۲۶ هزار و ۲۵۰ واحد رسید و کاهش بیش از ۲ درصدی را تجربه کرده ؛شاخص کل فرابورس نیز از ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحد به ۱۷ هزار و ۵۸۱ واحد سر خورد و کاهش ۰.۴۵ درصدی داشت.

طی هفته اخیر در صنعت بانکداری با افزایش ۳.۶۸ درصدی برترین صنعت و به ترتیب صنعت کاشی و سرامیک ۲.۲۰ و رایانه با ۱.۹۵ درصد افزایش در رتبه‌های بعدی صنایع مترو به بازار قرار داشتند قابل ذکر است که صنعت غذایی به جز قند و شکر نیز با ۶.۷۱ درصد بیشترین کاهش را در هفته کاری گذشته تجربه کرد.

ارزش معاملات خرد حق تقدم ها طی هفته اخیر به ۱۴ هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان رسیده که به طور میانگین روزانه ۲۹۱۹ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بوده است و موضوعاتی چون مذاکرات تغییر نرخ دلار بی‌اعتمادی و تردید در تصمیم‌گیری سهامداران موجب شده تا شاخص هفته را با افت پشت سر بگذارد.

همچنین طی هفته گذشته صنایع صندوق های درآمد ثابت با توجه به میزان ورود و خروج نقدینگی عملکرد خوبی داشتند و یکی از موارد مثبت تاثیرگذار بر روند بازار موضوعات مطرح شده از سوی رئیس قوه قضاییه درباره شناسایی مجرمین در حوزه بازار سرمایه بوده است بعلاوه ابهامات موجود در بودجه سال آینده نیز موجب روند فعلی بازار شده که باید منتظر ماند تا این ابهامات به مرور رفع شود.

گفتنی است از ابتدایی هفته گذشته به ترتیب ۳۵۰ هزار میلیارد تومان هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان ۴۳۰ میلیارد تومان ۵۰ میلیارد تومان و ۳۱۵ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج شده که در مجموع شاهد خروج ۲۵۳۲ میلیارد تومان پول از بازار سرمایه بوده ایم که این رقم طی هفته قبل تر حدود ۹۴۰ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا