بررسی خودروخودرو

معرفی بد فروش ترین خودروهای داخل بازار ایران

 

بازار خودروهای دست دوم در کشور ما همیشه پر طرفدار است. از همین رو خیلی‌ها در زمان خرید خودروی صفر و کار کرده به بازار فروش آن در آینده هم فکر می‌کنند.

یک سری از خودروها همیشه و در هر حالتی فروش خوبی دارند. خودروهایی مانند پراید و پژو ۴۰۵ یا پارس از فروش همیشگی خوبی برخوردار هستند. اما خوب یک سری از اتومبیل‌ها شرایطی دارند که کمتر خریداری حاضر می‌شود برای داشتن آن‌ها هزینه‌ای را پرداخت کند. از همین رو قبل از خرید خودرو بهتر است که این یک سری خودروها و بازار دست دوم آن‌ها را بشناسید تا بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید.

دلایل بد فروش بودن بعضی از خودروها چیست؟

دلایل زیادی هستند که باعث می‌شوند یک اتومبیل بد فروش باشد. اما خوب یک سری از آ‌ن‌ها همه‌گیر هستند و باید در زمان خرید به آن‌ها توجه داشته باشید.

۱. کم بودن خودرو در بازار

یکی از دلایلی که باعث می‌شود خرید و فروش یک اتومبیل سخت شود تعداد کم آن در بازار است. به طور عمده خودروهای وارداتی یا خودروهایی که مونتاژ آن‌ها با مشکل مواجه شده است دچار چنین مشکلی می‌شوند. کم بودن یک خودرو در بازار باعث مشکلاتی مانند کاهش لوازم یدکی و همچنین بالا رفتن هزینه‌های نگهداری می‌شود.

۲. خدمات پس از فروش ضعیف

برخی از خودروهای وارداتی هیچ نمایندگی یا مرکز خدمات مناسبی را ندارند از همین رو بعد از مدتی که خودرو ممکن است با مشکلاتی مواجه شود نبود مراکز خدمات مناسب می‌تواند مالک خودرو را با مشکلاتی مواجه کند.

۳. کمبود قطعات خودرو در بازار

طی سال‌های اخیر خودروهای مونتاژی زیادی روی خط تولید برخی از شرکت‌ها رفته است که بنا به دلایلی دوام زیادی نداشته‌اند. یکی از دلایل جمع شدن خط تولید این خودروهای مونتاژی تأمین قطعات نشدن از سوی کشور مبدأ بوده است. از همین رو خودروهای موجود در بازار دست دوم هم با کمبود قطعات روبرو خواهند شد که این موضوع می‌تواند مالک اتومبیل را مشکلاتی مواجه کند.

۴. متریال بد در ساخت اتومبیل

برخی از خودروها با متریال ضعیف ساخته می‌شوند که همین موضوع می‌تواند موجبات بالا رفتن هزینه‌های مالک اتومبیل را فراهم کند. این مورد در بد خرید بودن خودروهای دست دوم و حتی صفر نقش زیادی دارد. زیرا راننده را در استفاده از خودرو دچار مشکل می‌کند.

۵. هم قیمت های بهتر

هم رده‌های بهتر دیگر عاملی است که باعث می‌شود یک خودرو به حاشیه رود و از فروش خوبی برخوردار نباشد. از همین رو در زمان خرید به این موضوع توجه داشته باشید در زمان فروش مجبور نشوید خودروی خود را با مدت زمان طولانی یا زیر قیمت به فروش برسانید.

۶. خودروهای کوپه

برخی از خودروهای کوپه یا اتومبیل‌هایی که سینی کف آن‌ها به زمین نزدیک است در زمان سواری مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود خریداران در ایران نسبت به آن‌ها بی‌توجه نشان دهند. گیر کردن کف خودرو به زمین عامل اصلی بد خرید بودن در این خودروها است.

۷. خودروهای واگن یا استیشن

خودروهای استیشن در ایران با فروش خوبی روبرو نشده‌اند. این تجربه‌ای است که سال‌های اخیر حتی با پر فروش‌ترین خودروهای ایران مانند پیکان و پراید به دست آمده است. از همین رو در زمان خرید چنین خودروهایی با این طراحی‌ها حتما به فروش آن در آینده هم توجه کنید.

۸. خودروهای ون

خودروهای ون به علت ابعاد و اندازه و شرایطی که دارند همه پسند نیستند. از همین رو خرید و فروش آن‌ها به سختی صورت می‌گیرد. در ضمن کاربری آن‌ها هم کمی خاص است به همین دلیل در زمان خرید دقت کنید که این اتومبیل همان خودروی مورد نظر شما است.

۹. خودروهای لوکس و گران قیمت

با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت خودروها در بازار خرید و فروش اتومبیل‌های لوکس و خاص در بازار به سختی صورت می‌گیرد. از همین رو خودروهای لوکس هم جزء اتومبیل‌های بد فروش به حساب می‌آیند.

۱۰. خودروهای هیبریدی

خودروهای هیبریدی تازه وارد بازار شده‌اند و به غیر از نمونه‌های خارجی که خیلی از آن‌ها جزء برندهای لوکس دنیای خودرو هم به حساب می‌آیند نمونه دیگری در بازار ما نیست. از همین رو نتوانسته‌اند حساب درستی را در بازار پس بدهند.

کدام خودروها در بازار بد فروش هستند؟

تعدادی از خودروها در بازار دست دوم ایران موجود هستند که خرید و فروش آن‌ها سخت صورت می‌گیرد. هر کدام از آن‌ها یک یا چند دلیل از مواردی که در قبل اشاره شد را دارند.

۱. لیفان ۵۲۰

یکی از اتومبیل‌های بد فروش این روزهای بازار ایران لیفان ۵۲۰ سدان اقتصادی کرمان موتور است. این خودروی چینی به علت کیفیت پایین و خدمات پس از فروش ضعیف از بازار بدی برخوردار است. هرچند که این سدان اقتصادی قرار بود بازار خودروهای کم قیمت را متحول کند اما هیچگاه این اتفاق نیفتاد و به یکی از بد فروش‌ترین خودروهای بازار ایران تبدیل شد.

۲. رانا

رانا نسخه داخلی سازی شده پژو ۲۰۶ صندوق‌دار بود که کیفیت پایین اتاق و قطعات آن باعث شد تا نتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند. هرچند که رقیب اصلی آن یعنی پژو ۲۰۶ صندوق‌دار دیگر در بازار به صورت صفر موجود نیست و مدل پلاس و سقف شیشه‌ای آن هم به بازار آمد اما همچنان در مقایسه با سایر خودروهای شرکت ایرانخودرو بد فروش است.

۳. بسترن بی ۵۰ از شرکت فاو

بعد از خروج مزدا از ایران گروه خودروسازی بهمن تصمیم گرفت تا بسترن بی ۵۰ را وارد بازار کند که متأسفانه به علت کار کرد بد این خودرو و همچنین عرضه کم این محصول نتیجه مطلوب حاصل نشد تا بسترن بی ۵۰ به یکی از بد فروش‌های بازار تبدیل شود.

۴. ام‌جی ۵۵۰

یکی از خودروهایی که در بازارهای جهانی خوب بود اما نسخه چینی آن در بازار نتوانست توفیقی کسب کند ام‌جی ۵۵۰ است. این خودرو به علت کمبود قطعات با مشکلاتی مواجه است که باعث شده خریداران نسبت به آن روی خوش نشان ندهند.

۵. جک J3

یکی دیگر از محصولات چینی بازار که نتوانست با اقبال خوبی روبرو شود جک جی۳ محصولی از کرمان موتور بود که دلایلی مانند سواری بد و موتور ضعیف نتوانست نظرها را به خود جلب کند. همچنین استفاده از متریال با کیفیت پایین در اتاق این خودرو دیگر ویژگی منفی آن بود که باعث شد این اتومبیل در زمره خودروهای بد فروش قرار بگیرد.

۶. آریو سایپا یا زوتی Z300

یکی از محصولات چینی که توسط سایپا عرضه شد و نتوانست در بازار با فروش خوبی را تجربه کند همین آریو سایپا بود. طراحی بد و موتور کم قدرت از اصلی‌ترین دلایل فروش بد این خودرو است که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید.

۷. SWM

ای دبلیو ام یکی از محصولات خوب چینی بود که توسط سیف خودرو به بازار ایران عرضه شد. اما عرضه بد و خدمات پس از فروش نامناسب باعث شد تا این شاسی بلند چینی در بازار بد فروش شود.

۸. بیسو T3

یکی دیگر از محصولات سیف خودرو که به علت بازاریابی بد و همچنین خدمات پس از فروش ضعیف با وجود کیفیت نسبتا خوب نتواند توفیقی را در بازار کسب کند و به اتومبیلی بد فروش تبدیل شود همین بیسو تی ۳ است.

۹. بایک سابرینا

یکی از خودروهای با کیفیتی که می‌توانست بازار ایران را متحول کند بایک سابرینا بود. این خودرو قیمت مناسبی هم داشت اما به دلیل ضعف در خدمات پس از فروش نتوانست توفیق خوبی را در بازار تجربه کند.

۱۰. هافی لوبو

یکی از بد فروش‌ترین خودروهای بازار که طراحی بسیار زشتی دارد همین هافی لوبو است. این خودرو در همان ابتدا هم نتوانست نظر خریداران را به خود جلب کند و به یکی از بد فروش‌های بازار خودرو تبدیل شد.

 

مشخصات فنی هافی لوبو

نام خودرو
هافی لوبو
کشور سازنده
چین
سال (طراحی)
۲۰۰۲
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۰۷۵ سی سی
تنفس موتور
تنفس طبیعی
انتقال نیرو
دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت
۶۵ اسب بخار در ۵۷۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۸۸ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستی
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۷.۴ ثانیه
حداکثر سرعت
۱۴۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۸۹۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۳۵۸۸ طول – ۱۵۳۳ عرض – ۱۵۶۳ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۳۳۵ میلیمتر

مصرف سوخت

  • داخل شهر
  • خارج از شهر
  • ترکیبی
  • حجم باک
  • استاندارد آلایندگی
  • میزان تولید CO2
  • استاندارد امنیت
  • ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
  • ۴۰ لیتر
  • یورو ۲

امکانات هافی لوبو

کیسه هوا
کیسه هوای راننده
سیستم صوتی
 
ترمز و پایداری
ABS
دیگر امکانات
فرمان هیدرولیک – شیشه بالابر برقی درب های جلو – کولر

نویسنده: نادر شاه نشین

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا