اخبارخودرو

کراس اور SKYWELL شرکت نبکا رونمایی شد

شرکت نبکا (نوین ماهان) به صورت رسمی از کراس اور برقی خود با نام SKYWELL با حضور اصحاب رسانه رونمایی کرد.

به گزارش عصر خدمات، اسکای ول که در حقیقت یک کراس اور اندازه متوسط و تمام برقی است با کد ET5 شناخته می شود و حاصل همکاری نپکا و شریک چینی خود است.
موتور برقی این خودرو ٢٠۴ اسب بخار نیرو و ٣٢٠ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و گنجایش باتری های آن ٧٢ کیلووات است. این باتری ها می توانند در ٣٠ دقیقه تا ٨٠ درصد شارژ دریافت کنند و فول شارژ باتری های آن به ١٢ ساعت زمان نیاز دارد. این خودرو با شارژ فول باتری ها می تواند تا ۵٢٠ کیلومتر پیمایش داشته باشد.
شتاب صفر تا ١٠٠ آن ٩.۶ ثانیه است که برای خودرویی با وزن ١.٩ تن درخور توجه است.
این خودرو با سامانه های الکترونیکی کمکی ترمز سامانه های الکترونیکی بسیاری چون  EBD/CBC، ESC/DSC،ARS/TCS  وBA/EBA عرضه خواهد شد. همچنین سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی و نمایشگر ۱۲.۸ اینچی و نشانگرهای آمپر سایز ۱۲.۳ اینچی از دیگر تجهیزات این خودرو هستند.
سالاری شریف مدیرعامل شرکت نبکا در این مراسم بیان کرد: دانش فنی موجود در گروه کرمان موتور و مپنا به گونه ای است امید داریم در آینده تولید و داخلی سازی محصولات برقی را گسترش دهیم.
وی در ادامه افزود : در خصوص شارژ باتری ها اگر باتری های این خودرو خالی خالی باشد حدود ٢٠ ساعت نیاز به شارژ دارد.
وی در خصوص داخلی سازی این خودرو در پاسخ به سوال خبرنگار عصر خدمات گفت: خودروی برقی ترند جهان است و به زودی به کشور ما هم خواهد رسید. اما ما عقیده داریم هر چند امروز تیراژ خودروی برقی بسیار پایین است اما با بررسی های ما در دو سال آینده تیراژ رده اکونومی این خودرو در کشور بالا می رود و ما نیز بر این اساس به داخلی سازی وارد می شویم.
دمشقی از دیگر مدیران نبکا نیز گفت: داخلی سازی خودروهای برقی صرفا سخت افزاری نیست و نرم افزارهای زیادی در این خودرو وجود دارد که می توان برای داخلی سازی به آن سمت حرکت کرد.
سالاری افزود: در حوزه لاستیک خاص خودروهای برقی که کمترین اصطکاک را دارد، ما تکنولوژی تولید آن را در ایران نداریم. هر چند تلاش هایی شده اما فعلا با رایزنی هایی که با وزارت صمت شده قرار هست لاستیک مخصوص را وارد کنیم.
دمشقی در خصوص تامین سلول های باتری این خودرو نیز گفت: در گروه مپنا حدود یک سال است که در حوزه تولید و ایجاد ساختارهای باتری تلاش هایی شده است و یک کارخانه در حال احداث در این حوزه داریم که در یک سال آینده راه اندازی خواهد شد.
سالاری در خصوص تست فنی این خودرو و آزمون های جاده ای گفت: حدود یک سال است که تیم های فنی در شرایط مختلف آب و هوایی کشور در حال تست و بررسی این خودرو هستند و نتایج تا به امروز مورد قبول بوده است.

قیمت این خودرو ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین برای شارژ باتری این خودرو تا پیمایش ۲۰ هزار کیلومتر هزینه ای در ایستگاه های شارژ مپنا پرداخت نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا