اخبارخودرو

ایستا موتور ارس پای حرف خود ایستاد/ تولید لئومکس ام ایکس ۸ شروع شد

بخش خصوصی یکی از بخش های پویا صنعت کشور است. ایستا موتور ارس، توانست به وعده ای که در سال گذشته در نمایشگاه اکسپو تبریز در بهمن ماه داده بود، عمل کند و سر وقت خط تولید محصول جدید خود را ایجاد کند.

به گزارش عصر خدمات، درزمستان سال گذشته شرکت ایستا موتور ارس خبر از تولید محصول SUV با نام لئومکس MX8 را داد، برنامه اعلام شده از سوی این شرکت در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ از این قرار بود که تا پایان بهار سال ۱۴۰۲ خط تولید این محصول ایجاد شده باشد. حال در همین روز ها آخر بهار و با شروع فصل تابستان خودرو شاسی بلند لئومکس هم تولیدش آغاز شده است.اولین محموله از این خودرو به صورت SKD وارد کشور شده است. 

راس ایستا موتور ارس را مدیران با سابقه خودرو سازانی نظیر ایران خودرو و سایپا تشکیل داده است. خط تولید شاسی بلند لئو مکس با سرمایه گذری بخش خصوصی در ۱۸ ماه ایجاد شده که ۹ماه از این زمان برای ساخت زیر ساخت ها و بنای کار خانه بوده است. 

خط تولید این شرکت مجهز به دستگاه های به روز برای پروسه تست های فنی این محصول شده و از دیگر تجهیزات این خط تولید می توان به سیستم حرفه ای فیلینگ جهت تزریق روغن و شارژ گاز کولرخودرو اساره کرد. در مسیر تولید این خودرو آفرودی، دستگاه های جدید تست زوایای چرخ ها، تنظیم چراغ ها، سیستم ترمزها قرار گرفته که بتواند در محصول تولید شده کیفیت مطلوب را به دست آورد. 

مشخصات فنی لئو مکس ام ایکس ۸ دارای یک موتور چهار سیلندر خطی با کد ۴k 31 میتسوبیشی با حجم ۲ لیتر است. این موتور به توربو شارژر مجهز شده و قادر به تولید ۲۲۰ اسب بخارو ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور است. 

لئو مکس که نسخه چینی نیسان ترا است با موتوری قوی تر نسبت به آن محصول در بازار کشور عرضه خواهد شد.این خودرو با داشتن قابلیت های آفرودی نیروی موتور را از طریقی یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT از نشان معروف ZF به دو محور این خودرو منتقل می کند. 

امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو شامل فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سیستم استارت-استاپ، اتوهلد، کروز کنترل، ، صندلی ۶ حالته برقی راننده، صندلی چهار حالته برقی شاگرد، گرمکن صندلی های جلو، ۷ ایربگ ۱۱ نقطه ای ، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم پایش میزان فشار باد لاستیک می شود.

 

نویسنده :علی غفاری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا