اخباربازار سرمایهتاپ

تصمیم جدید ارزی دولت خبری بد برای رانتخواران است/ اقدام بانک مرکزی، زمینه‌ساز رشد تولید

عضو شورای عالی بورس گفت: با تصمیم کارشناسی ‌و ضد رانت بانک مرکزی، مبنای قیمت کالاهای پتروشیمی و پالایشی به ارز مرکز مبادله تغییر کرد تا ضمن‌ نا امیدی رانتخواران، تولید و صنعت جان دوباره‌ای بگیرند.

به گزارش عصر خدمات،«محسن علیزاده» به تصمیم جدید ارزی بانک مرکزی مبنی بر حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی در قیمت پایه کالاها اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین اثر تصمیم جدید ارزی دولت، حذف رانت از مبادلات کالایی و سیاست فسادزای تثبیت قیمت‌ها است‌، به گونه‌ای که با این اقدام شاهد بازگشت منابع به تولید کشور و پیش‌بینی پذیری اقتصاد خواهیم بود.

وی افزود: رشد تولید، افزایش عرضه کالاها و تعادل بازار، از دیگر اثرات سیاست جدید بانک مرکزی است که این موضوع تحقق شعار سال را هموار خواهد کرد.

علیزاده ادامه‌داد: همچنین کوتاه شدن دست رانت خواران از اقتصاد و حذف تقاضای کاذب نیز با حذف ارز ترجیحی محقق می‌شود.

به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، افزایش سودآوری اکثر صنایع و بهبود شرایط بازار سرمایه و حمایت از سهامداران از دیگر اثرات سیاست ارزی دولت خواهد بود.

وی در پایان گفت: همچنین با این تصمیم جدید بانک مرکزی حاکمیت منطق بازار، رصد دقیق معاملات و اتخاذ تصمیمات درست توسط سیاست‌گذار بهبود می‌یابد؛ بنابراین باید از بانک مرکزی به دلیل این اقدام صحیح تقدیر به عمل آید.

به گزارش ایرنا، روز گذشته «امیرمهدی صبائی»، سخنگوی سازمان بورس اعلام‌کرد: مطابق مفاد نامه رییس‌کل بانک مرکزی، نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات شرکت‌های پالایش نفت و پتروشیمی در بورس‌های کالایی قرار گرفت.

برای خواندن اخبار بازار سرمایه و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا