خودرومقایسه خودرو

مقایسه فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

مقایسه فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

خودروهای اقتصادی بازار دیگر مانند گذشته از قیمت مناسبی برخودار نیستند و برای یک خودروی معمولی دنده اتوماتیک باید چیزی حدود ۹۰۰ میلیون تومان هزینه کنید.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

در کنار این کم بودن گزینه‌های باعث شده مشتری‌ها از حق انتخاب کمتری داشته باشند. طی روزهای گذشته خبر قرار گفتن ۵۱۱ بر روی خط تولید فردا موتور باعث شده تا یک سدان زیر یک میلیارد تومان دیگر به بازار اضافه شود.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

این خودرو در اصل متعلق به شرکت چانگان چین است و در گذشته هم به بازار عرضه شده است و بعد از یک توقف دوباره قرار است که با قیمتی حدود ۸۹۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.

 

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک هرچند که این قیمت کارخانه است اما در این رنج قیمت در بازار می‌توانید دنا پلاس توربو اتوماتیک را حدودا با ۹۱۶ میلیون تومان خریداری کنید. با توجه به این توضیحات تصمیم گرفتیم تا به مقایسه فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک بپردازیم.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

مقایسه طراحی ظاهری فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

طراحی ظاهری هر دو خودرو به نسبت خوب است و می‌توان آن‌ها را جذاب دانست اما فردا ۵۱۱ به روزتر طراحی شده و نسبت به سایر رقبای هم رده خود بهتر عمل کرده است. استفاده از منحنی‌های نرم در طراحی فردا ۵۱۱ به خوبی دیده می‌شود. همچنین در طراحی دنا هم می‌توانید استفاده از خطوط نسبتا تیز و زاویه‌دار را ببینید که طراحی کلی خودرو را شکل داده است.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

مقایسه نمای جلویی فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

این خودرو دارای چراغ های جلویی LED با طراحی مدرن و اسپرت است که به صورت چشمک زن و راهنما قابل تنظیم هستند. سپر جلوی فردا ۵۱۱ نیز دارای طراحی متحرک و زیبا است که با رنگ بدنه هماهنگ شده است. این خودرو دارای چراغ های جلویی LED با طراحی جدید و زیبا است که دارای ابروی بالای چراغ ها و نوار LED با کاربری چراغ روز و راهنما هستند. سپر جلوی دنا پلاس توربو اتوماتیک نیز دارای طراحی ساده و متناسب با بدنه خودرو است.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

مقایسه نمای کناری فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

فردا ۵۱۱ از خطوط زیبا و متحرک در بدنه خود بهره می‌برد. این خودرو از رینگ‌های ۱۷ اینچی با طرح ۵ پره استفاده می‌کند و آینه‌های جانبی آن با راهنما و چراغ خوشامدگویی مجهز هستند. فردا ۵۱۱ دارای آنتن کوسه‌ای و شیشه‌های دودی است که به زیبایی آن افزوده‌اند. دنا پلاس توربو اتوماتیک دارای طراحی کلاسیک و سنتی است که از خطوط ساده و ملایم در بدنه خود استفاده می‌کند. این خودرو از رینگ‌های ۱۶ اینچی با طرح صلیبی بهره می‌برد و آینه‌های جانبی آن با راهنما و تاشو برقی مجهز هستند. دنا پلاس توربو اتوماتیک دارای آنتن کوسه‌ای و شیشه‌های شفاف است که به ظاهر ساده آن می‌اندازند.

به طور کلی می‌توان گفت که فردا ۵۱۱ یک خودروی جوان‌پسند و دنا پلاس توربو اتوماتیک یک خودروی خانوادگی و محافظه‌کارانه است.

مقایسه نمای عقبی فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

فردا ۵۱۱ دارای چراغ‌های عقب LED با طراحی مدرن و زیبا است که به شکل مثلثی در قسمت‌های بالا و پایین سپر عقب قرار گرفته‌اند. این چراغ‌ها از نظر روشنایی و زیبایی برتری دارند و با خطوط بدنه هماهنگی خوبی ایجاد می‌کنند. فردا ۵۱۱ همچنین دارای یک دیفیوزر در قسمت پایین سپر عقب است که به ظاهر اسپرت این خودرو کمک می‌کنند.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک دارای چراغ‌های عقب با طراحی کلاسیک و سنتی است که به شکل مستطیلی در قسمت‌های بالا و پایین سپر عقب نصب شده‌اند. این چراغ‌ها از نظر روشنایی و زیبایی کمتر از فردا ۵۱۱ هستند و با خطوط بدنه هماهنگی کمتری دارند. دنا پلاس توربو اتوماتیک همچنین دارای یک دیفیوزر در قسمت پایین سپر عقب است که در آن جایی برای اگزوز نیست.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

مقایسه نمای داخل کابین فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

فردا ۵۱۱ دارای یک داشبورد با طراحی مدرن و زیبا است که از صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، کنسول مرکزی با کلیدهای کمیک، فرمان چرمی با کلیدهای کنترل صوتی و کروز، ترمز دستی الکترونیکی، سیستم صوتی ۶ بلندگویی، سیستم تهویه هوا با کنترل دیجیتال و سیستم روشنایی داخلی LED بهره می‌برد.

فردا 511

فردا ۵۱۱ همچنین دارای صندلی‌های جلو برقی با حافظه، صندلی‌های چرمی با گرمکن و سردکن، سانروف برقی، سیستم راهنمایی صوتی و تصویری، سیستم کمک به پارک، سیستم دوربین عقب و سنسورهای جلو و عقب است.

 

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک دارای یک داشبورد با طراحی کلاسیک و سنتی است که از صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی، کنسول مرکزی با کلیدهای فیزیکی، فرمان چرمی با کلیدهای کنترل صوتی، ترمز دستی معمولی، سیستم صوتی ۴ بلندگویی، سیستم تهویه هوا با کنترل دیجیتال و سیستم روشنایی داخلی معمولی استفاده می‌کند.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

دنا پلاس توربو اتوماتیک همچنین دارای صندلی‌های جلو برقی، صندلی‌های چرمی با گرمکن، سانروف برقی، سیستم راهنمایی صوتی و تصویری، سیستم کمک به پارک، سیستم دوربین عقب و سنسورهای جلو و عقب است.

مقایسه مشخصات فنی فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

موتور فردا ۵۱۱ یک سدان کامپکت است که براساس چانگان آلسوین در ایران مونتاژ می‌شود. این خودرو دارای موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۰۶ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر است.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

گیربکس این خودرو ۵ سرعته اتوماتیک دو کلاچه است. دنا پلاس توربو اتوماتیک یک سدان اقتصادی است که توسط ایران خودرو تولید می‌شود. این خودرو دارای موتور ۱.۷ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. گیربکس این خودرو ۶ سرعته اتوماتیک است.

فردا 511

از نظر ابعاد، دنا پلاس توربو اتوماتیک بزرگتر از موتور فردا ۵۱۱ است. طول دنا پلاس توربو اتوماتیک ۴۵۷۵ میلی متر، عرض آن ۱۷۶۰ میلی متر و ارتفاع آن ۱۴۶۰ میلی متر است. فاصله محوری آن ۲۶۵۰ میلی متر است. طول موتور فردا ۵۱۱ ۴۳۹۰ میلی متر، عرض آن ۱۷۲۵ میلی متر و ارتفاع آن ۱۴۹۰ میلی متر است. فاصله محوری آن ۲۵۳۵ میلی متر است.

از نظر عملکرد، دنا پلاس توربو اتوماتیک قوی‌تر و سریع‌تر از موتور فردا ۵۱۱ است. دنا پلاس توربو اتوماتیک می‌تواند در ۹ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد و سرعت نهایی آن ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت آن ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. موتور فردا ۵۱۱ می‌تواند در ۱۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد و سرعت نهایی آن ۱۷۵ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت آن ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

از نظر کیفیت، موتور فردا ۵۱۱ از دنا پلاس توربو اتوماتیک بهتر است. موتور فردا ۵۱۱ از موتور چانگان استفاده می‌کند که کیفیت بالاتری از موتور EF7 ایران خودرو دارد. همچنین، گیربکس اتوماتیک دنا پلاس توربو اتوماتیک از نوع CVT است که مشکلاتی مانند لغزش، سوختگی و تاخیر در عملکرد دارد. در مجموع موتور فردا ۵۱۱ نسبت به موتور دنا پلاس توربو کم دردسرتر است. همچنین پیشرانه فردا ۵۱۱ تنفس طبیعی است که دردسرهای حساسیت به بنزین بی‌کیفیت را هم ندارد.

مقایسه سیستم ایمنی فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک

سیستم ایمنی فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک را می‌توان از دو جنبه فعال و غیرفعال مقایسه کرد. سیستم ایمنی فعال شامل امکاناتی است که به جلوگیری از بروز تصادف کمک می‌کنند. سیستم ایمنی غیرفعال شامل امکاناتی است که در صورت بروز تصادف، از آسیب رسیدن به سرنشینان جلوگیری می‌کنند.

مقایسه فردا 511 و دنا پلاس توربو اتوماتیک

از نظر سیستم ایمنی فعال دنا پلاس توربو اتوماتیک و فردا تفاوت‌هایی دارند که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD) در هر دو خودرو دیده می‌شود. سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی (HHC)در دنا پلاس توربو اتوماتیک دیده می‌شود. فردا ۵۱۱ از این هم دارای سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، عملکرد روان و ثابت گیربکس (WDCT)، سیستم هوشمند صرفه جویی در سوخت (STT) و قفل مرکزی و قفل خودکار درب‌ها هنگام حرکت است.

از نظر سیستم ایمنی غیرفعال، فردا ۵۱۱ و دنا پلاس توربو اتوماتیک تقریبا مشابه هم هستند. هر دو خودرو دارای دو کیسه هوای جلو، سیستم ایزوفیکس برای نصب صندلی کودک، سیستم ایمنی جعبه‌فرمان در تصادف، آلارم کمربندهای جلو، دوربین و سنسور‌های عقب هستند. تفاوت این دو خودرو در این بخش این است که دنا پلاس توربو اتوماتیک در برخی از مدل‌ها با چهار کیسه هوا، از جمله دو کیسه هوای جانبی، مجهز شده است.

در مجموع امکانات به کار رفته در سیستم ایمنی دنا پلاس توربو اتوماتیک بیشتر است.

مشخصات

فردا ۵۱۱

دنا پلاس توربو اتوماتیک

حجم موتور

۱۴۸۰ سی سی

۱۶۵۰ سی سی توربوشارژ

قدرت موتور

۱۰۶ اسب بخار

۱۵۰ اسب بخار

گشتاور

۱۳۵ نیوتن متر

۲۱۵ نیوتن متر

گیربکس

۵ سرعته اتوماتیک دو کلاچه

۶ سرعته اتوماتیک

کلاس بدنه

سدان

سدان

ابعاد

۴۳۹۰ در ۱۷۲۵در۱۴۹۰ میلی متر

۴۵۵۹ در۱۷۲۰ در۱۴۶۰ میلی متر

فاصله محوری

۲۵۳۵ میلی متر

۲۶۷۱ میلی متر

ابعاد تایر

۱۵R 185/55

205/50R16

وزن خودرو

۱۱۵۰ کیلوگرم

۱۲۷۵ کیلوگرم

مصرف سوخت

۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

حجم باک

۵۰ لیتر

۶۰ لیتر

شتاب صفر تا صد

۱۲ ثانیه

۹.۵ ثانیه

سرعت نهایی

۱۷۵ کیلومتر در ساعت

۲۰۵ کیلومتر در ساعت

کیسه هوا

دو عدد

دو یا چهار عدد

سیستم ترمز ضد قفل

دارد

دارد

سیستم توزیع نیروی ترمز

دارد

دارد

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی

دارد

دارد

سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی

دارد

دارد

کروز کنترل

دارد

دارد

رادار عقب

دارد

ندارد

دوربین دنده عقب

دارد

دارد

ریموت کنترل

دارد

دارد

رادیو و بلوتوث

دارد

دارد

سانروف

دارد

دارد

صندلی برقی

ندارد

دارد

کیلس استارتر

ندارد

دارد

آپشن های دنا پلاس اتوماتیک  
  نوع موتور EF7 – TC
  حجم موتور (cc) 1645
  حداکثر توان موتور (hp) 150 اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
  حداکثر گشتاور (Nm) 215نیوتن متر در ۴۸۰۰-۲۲۰۰ دور در دقیقه
  نسبت تراکم ۱۱
  تعداد سوپاپ ۱۶
  نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵
  سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
  حداکثر سرعت (km/h) 205
  شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۰/۵
  سیستم انتقال قدرت اتوماتیک ۶ سرعته
  مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) 8/12
  طول خودرو (mm) 4559
  عرض خودرو بدون احتساب آینه جانبی(mm) 1720
  ارتفاع خودرو (mm) 1460
  فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2671
  وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1400
  گنجایش مخزن سوخت (Lit) 60
  حجم فضای صندوق عقب (Lit) 500
  گارانتی ۳سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر(هر کدام زودتر فرا برسد)
  ترمز ترمز جلو و عقب دیسکی ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD)، سیستم کمکی ترمز (HBA)، سیستم کمک در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESC)، سیستم کنترل کشش (TCS)
  کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو و جانبی (۴عدد)
  فرمان برقی، کلیدهای کنترلی روی فرمان (MFC)، غربیلک فرمان D-Cut
  سیستم تهویه اتوماتیک،کانال تهویه برای سرنشینان عقب
  سیستم صوتی مالتی مدیا ، میرورلینک
  چراغها چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جلو و عقب جدید(چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون، مجهز به چراغ روز)، چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن، چراغ نقشه خوان، سیستم روشنایی ترک خودرو( Follow Me Home)
  آینه‌ها آینه های جانبی برقی تاشونده راهنمادارهم رنگ بدنه، آینه داخل الکتروکرومیک
  شیشه ها شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
  تزئینات تریم مشکی، دسته دنده و فرمان چرم، روکش پارچه ای صندلی
  تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت ، سیستم قطع خودکار سوخت ، فرمان قابل تنظیم در دو جهت، ایزوفیکس، سیستم نشانگر باد لاستیک ها (TPMS) ، دارای استاندارد عابر پیاده
  رینگ و لاستیک ۱۶ اینچ آلومینیومی
  صندلی صندلی راننده و سرنشین جلو ٨ حرکته برقی، پشت سری صندلی های جلو قابل تنظیم
  سایر تجهیزات سنسور نور و باران، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، نمایشگر دمای محیط ، دسترسی به صندوق عقب از داخل، کلید باز کن درب صندوق عقب از داخل، سیستم راهنمای تعویض دنده (GSI)،

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا