اخباربازار سرمایهتاپ

افت اندک‌ شاخص بورس/ عرضه خودرو در بورس کالا موثر بر حرکت بازار

طی هفته گذشته شاخص کل بورس با ریزش ۰.۶۲ درصدی به پله یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید.

در این هفته کاری شاخص کل هم وزن با رشد ۲.۳۰ درصد به تراز ۴۰۸ هزار و ۲۵۰ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۱.۴۵ درصدی در ارتفاع ۱۹ هزار و ۳۲۰ واحدی قرار گرفت.

در هفته اخیر صنعت استخراج نفت و گاز با رشد ۱۰.۱۳ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع داشت و صنعت لاستیک با رشد ۶.۰۷ درصدی در جایگاه بعدی قرار گرفت. بیشترین اُفت هم در بین صنایع مربوط به صنعت ذغال سنگ با ۱۰.۹۱ درصد و بعد از آن کانه‌های فلزی با اُفت ۶.۳۵ درصدی بوده است. در کل، شرایط تک سهم‌ها در این هفته مطلوب‌تر بود.

میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته ۲۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده است.

در این هفته کاری که به اتمام رسید شنبه ۲۸۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۷۵ میلیارد تومان و دوشنبه ۲۳۵ میلیارد تومان بازار شاهد خروج پول افراد حقیقی بود و در روز سه‌شنبه ۹۵ میلیارد تومان و چهارشنبه ۸۱ میلیارد تومان ورود پول افراد حقیقی را تجربه کرد. در مجموع ۶۲۲ میلیارد تومان خروج پول این هفته برای بازار رقم خورد.

طی اولین  هفته معاملاتی شهریور ماه همچنان ابهامات عرضه بلوک‌های خودرویی روی بازار سایه افکنده بود. همچنین در چند هفته اخیر مهم‌ترین ابهامی که بازار شاهد آن است به اخبار و وضعیت سیاست خارجی باز می‌گردد. تغییرات نرخ دلار از دیگر موارد اثرگذار بر روند بازار بود.

در این هفته نکته مثبت، وضعیت مطلوب شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل بود که این موضوع بیانگر چرخش نقدینگی است. این هفته بازگشایی نماد استقلال را داشته‌ایم که به جذابیت بازار در روز چهارشنبه کمک کرد. علاوه بر این، عرضه خودور در بورس کالا و تصمیمات شورای عالی بورس از دیگر موارد موثر بر حرکت بازار بود.

انتهای پیام /

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا