خودرومقایسه خودرو

تیگو ۷ پرو بخریم یا جک کی ۷ ؟

تیگو ۷ پرو بخریم یا جک کی ۷ ؟

بعد از سال ۲۰۱۸ که واردات خودرو ممنوع شد بازار خودروهای گران قیمت لوکس چینی در بازار ما بسیار داغ شد. مدیران خودرو که قبل از آن هم اقدام به مونتاژ اتومبیل‌های چینی کرده بود در ادامه تیگو ۷ پرو را به بازار معرفی کرد. یک کراس اوور با طراحی جذاب که در نبود اتومبیل‌های ژاپنی، کره‌ای و اروپایی نظر خریداران را به خود جلب کرد. اما در سویی دیگر هم کرمان موتور گران‌ترین محصول این روزهای خود یعنی جک K7 را به بازار معرفی کرد که یکی از گران‌ترین شاسی بلندهای موجود در بازار هم هست. آپشن‌های زیاد این کراس اوور چینی نظرات را به خود جلب کرده است. از همین رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به مقایسه تیگو ۷ پرو مدیران خودرو و جک کی ۷ کرمان موتور بپردازیم.

مقایسه ظاهری جک K7 و تیگو ۷ پرو

چهره هر دو خودرو خشن و جذاب طراحی شده است. تیگو ۷ ظاهری عضلانی دارد اما خطوط طراحی در جک کی ۷ تند و تیز صورت گرفته است. در نمای جلویی تیگو ۷ می‌توانید چراغ‌های کشیده با زاویه‌های تند را ببینید که با جلو پنجره مشبک و ذوزنقه‌ای همراه شده است. طراحی تهاجمی تیگو ۷ در نمای جلویی به خوبی جلب توجه می‌کند و سبک طراحی چری را به خوبی نمایان می‌کند. در آن سو K7 دارای چراغ‌هایی باریک و کشیده است به نحوی که می‌توانید زبان طراحی جدیدی را در این خودرو مشاهده کنید. جلو پنجره این خودرو هم طراحی بسیار جذاب و متفاوتی دارد. خطوط عمودی کرومی و فرم ذوزنقه‌ای طراحی جلو پنجره را تشکیل داده است.

نمای بغل هر دو خودرو طراحی جذابی دارد و ناهمانگی بین بخش‌های جلو و عقب آن نیست. KMC K7 دارای یک دماغه کشیده و رو به جلو است که باعث شده تبدیل به امضای کار طراحی در این خودرو شود. همچنین در بخش عقب هم می‌توانید طراحی کوپه مانند این اتومبیل را مشاهده کنید. البته این سبک طراحی در بخش عقب نمای بغل تیگو ۷ هم دیده می‌شود. منحنی‌های طراحی در هر دو خودرو از نمای بغل نرم صورت گرفته و فرم اسپرت در خودرو دیده می‌شود. بخش جلویی خودرو در تیگو ۷ زیاد کشیده نیست و با بخش عقب هماهنگ است. در هر دو خودرو رینگ‌های اسپرت و آلومینیومی به زیبایی طراحی شده و به خوبی در طراحی کلی جای گرفته است.

نمای عقبی هر دو خودرو از سبک روز طراحی خودروها که چراغ‌های به یکدیگر پیوسته دارد پیروی می‌کند. چراغ‌های تیگو ۷ از رقیب خود کمی باریک‌تر است اما در مجموع طراحی آ‌ن‌ها به یکدیگر شبیه است. پلاک خودرو در جک کی ۷ کرمان موتور بر روی درب صندوق عقب نصب می‌شود. در پایین اتومبیل هم می‌توانید یک دیفیور ببنید که به زیبایی اگزوز درون آن تعبیه شده است. همچنین در نمای عقب تیگو ۷ هم می‌توانید یک دیفیوزر ببینید که اگزوز درون آن قرار گرفته است. هر دو خودرو در این بخش تقریبا شبیه به یکدیگر عمل کرده‌اند. پلاک خودرو در تیگو ۷ بر روی سپر نصب می‌شود.

نمای داخلی هر دو اتومبیل مدرن و جذاب طراحی شده تا با ترند روز طراحی‌ها همخوانی داشته باشد. هر دو خودرو از فرمان دور چرم و دکمه‌های کنترلی بهره می‌برند اما فرمان تیگو ۷ پرو دی کات است که باعث سهولت در عمل‌کرد آن شده است. همچنین در هر دو خودرو نمایشگر عریض در بالای داشبورد دیده می‌شود که زیر آن کانال‌های کولر قرار گرفته شده است. یک کنسول در بین دو صندلی جلو قرار گرفته است که همه بخش‌های بین این دو صندلی را پوشش می‌دهد. بخشی از این کنسول به عنوان زیر آرنجی به کار می‌رود و بخش دیگر هم دنده و دکمه‌های مدیریتی روی آن قرار گرفته است.

مقایسه ابعاد و اندازه KMC K7 و چری تیگو ۷ پرو مدیران خودرو

در بخش ابعاد جک کی ۷ به مراتب بهتر عمل کرده است و فضای بیشتری هم در بخش کابین و هم در بخش بار می‌تواند در اختیار سرنشینان قرار دهد. کی ۷ برای یک سفر خارج از شهر نسبتا مناسب است و ابعاد آن برای خانواده‌ها طراحی شده است. البته تیگو ۷ پرو هم هم ابعاد خوبی دارد اما صندوق عقب آن در حد سدان‌های متوسط است. کی ۷ قابلیت خواباندن صندلی‌های عقب و افزایش ظرفیت بخش بار را هم دارد. ارتفاع هر دو اتومبیل مناسب است و سرنشینان عقب با مشکلی مواجه نخواهند شد. همچنین فضای کافی برای جلوی پاهای سرنشینان عقب هست و در این بخش هم هر دو خودرو خوب عمل کرده‌اند.

نام خودرو

KMC K7

چری تیگو ۷ پرو

طول   

۴۷۷۶ میلیمتر

۴۵۰۰ میلی‌متر

عرض

۱۹۰۰ میلیمتر

۱۸۴۲ میلی‌متر

ارتفاع

۱۷۶۰ میلی‌متر

۱۷۴۶ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب   

۲۷۵۰ میلیمتر

۲۶۷۰ میلی‌متر

وزن خالص    

۱۷۳۵ کیلوگرم

۱۴۳۸ کیلوگرم

تعداد سرنشینان

۴ الی ۵ نفر

۴ الی ۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب  

۹۶۰ قابل افزایش تا ۱۳۵۸ لیتر

۴۷۵ لیتر

حجم باک سوخت       

۶۴ لیتر

۵۱ لیتر

قطر رینگ     

۱۸ اینچ

۱۸ اینچ

 

مقایسه فنی تیگو ۷ پرو مدیران خودرو و کی ام سی K7

هر چند که هر دو خودرو از پیشرانه‌ای با حجم ۱.۵ لیتر برخوردار هستند اما در این بخش هم K7 به مراتب بهتر عمل کرده و از قدرت بالاتری برخوردار است. تنفس هر دو اتومبیل توربوشارژ است و از ۴ سیلندر بهره می‌برند. شرکت‌های سازنده برای خودروهای خود از گیربکس‌های اتوماتیک بهره برده‌اند تا انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها به صورت منظم صورت بگیرد. شتاب و حداکثر سرعت هر دو اتومبیل با اینکه کراس اوو هستند نسبتا خوب و قابل قبول است.

نام خودرو

کی ۷ کرمان موتور

چری تیگو ۷ مدیران خودرو

نوع موتور

خطی

خطی

تعداد سیلندر

۴

۴

تعداد سوپاپ

۱۶

۱۶

حجم موتور

۱.۵ لیتر

۱.۵ لیتر

تنفس

توربوشارژ

توربوشارژ

حداکثر قدرت

۱۷۱ اسب بخار

۱۵۶ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۵۱ نیوتون‌متر

۲۳۰ نیوتون‌متر

جعبه دنده

۶ سرعته دو کلاچه

CVT متغیر ۹ سرعته

محور محرک

جلو

جلو

شتاب

۱۰.۸ ثانیه

۱۰.۹۳ ثانیه

حداکثر سرعت

۱۶۰ کیلومتر در ساعت

۱۸۵ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت ترکیبی

۷.۵ لیتر در صد کیلومتر

۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی       

یورو ۵

یورو ۶ 

سیستم فرمان

برقی

برقی

ترمز جلو و عقب

دیسکی و دیسکی

دیسکی دو جداره و دیسکی

 

مقایسه آپشن و امکانات کی ام سی کی۷ و فونیکس تیگو ۷ پرو

در این بخش هم کی۷ کمی بهتر عمل کرده است هرچند که اختلاف در این بخش خیلی زیاد نیست و تیگو ۷ هم نسبتا از امکانات خوبی برخوردار است.

امکانات KMC K7

  • کروز کنترل
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • سنسور جلو و عقب
  • ترمز ضدقفل
  • تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز
  • ترمز کمکی
  • ترمز پارک برقی
  • اتولایت
  • چراغ روز
  • چراغ بدرقه
  • دکمه‌های کنترلی فرمان
  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
  • ناوبری
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • کیسه هوا
  • ورود و استارت بدون کلید
  • استارت از راه دور
  • تهویه اتوماتیک
  • تهویه سرنشینان عقب
  • صندلی برقی راننده و سرنشین جلو
  • گرم‌کن صندلی جلو
  • سردکن صندلی جلو
  • آینه بغل برقی
  • گرم‌کن آینه بغل
  • گرم‌کن شیشه عقب
  • پانوراما
  • سانروف

امکانات و آپشن‌های فونیکس تیگو ۷ پرو

  • کروز کنترل
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • کنترل دینامیکی
  • سنسور جلو و عقب
  • سنسور فشار باد تایر
  • رادار نقطه کور
  • ترمز ضدقفل
  • توزیع نیروی ترمز
  • ترمز کمکی
  • ترمز اضطراری
  • ترمز پارک برقی
  • اتولایت
  • چراغ روز
  • چراغ بدرقه
  • روشنایی کابین
  • دکمه‌های کنترلی فرمان
  • نمایشگر
  • بلوتوث
  • وای فای
  • شارژ USB موبایل
  • ناوبری
  • دوربین عقب
  • دوربین جانبی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • کیسه هوا
  • ورود و استارت بدون کلید
  • تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
  • صندلی برقی راننده و سرنشین جلو
  • گرم‌کن صندلی جلو
  • درب برقی صندوق
  • خروجی ۱۲ ولت
  • ایزوفیکس
  • کامپیوتر سفری
  • آینه بغل برقی
  • گرم‌کن آینه بغل
  • پانوراما
  • سانروف

 

نویسنده: نادر شاه نشین

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا