خودرومعرفی خودرو چینی

معرفی جک اس ۳ کراس اوور کرمان موتور

کرمان موتور طی سال‌های اخیر محصولات چینی زیادی را روانه بازار کرده است که برخی از آن‌ها توانسته‌اند با اقبال خوبی در بخش فروش روبرو شوند.

به گزارش عصر خدمات،یکی از کراس اوورهای کرمان موتور جک اس ۳ است که این روزها آن را در نمایشگاه‌های مختلف و بعد از آن در بازار مشاهده کردیم. نکته جالب و عجیب در مورد این خودرو نوع طراحی آن است که کمی آن را نسبت به سایر کراس اوورهای موجود در بازار متمایز کرده است. در این مقاله تصمیم داریم تا به معرفی جک اس ۳ کراس اوور کرمان موتور بپردازیم تا علاقه‌مندان به کراس اوور با این خودرو بیشتر آشنا شوند.

معرفی طراحی ظاهری جک اس ۳

شاید بتوان یکی از مهمترین نقاط ضعف این خودرو را طراحی آن دانست. طراحی عجیب و ناهماهنگ آن در همان نگاه اول توی ذوق می‌زند. هرچند که این طراحی بد در نمای جلویی و عقبی زیاد به چشم نمی‌آید اما در انتخاب خریداران می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

معرفی نمای جلویی جک اس ۳

این خودرو دارای یک جلوپنجره شش‌ضلعی بزرگ با تزئینات کرومی است که الهام‌گرفته از مدل‌های قدیمی توسان و الانترا هیوندای است. چراغ‌های جلو طراحی تیز و خشنی دارند و ارتفاع کاپوت نیز بسیار پایین است. مه‌شکن‌های جلو نیز کمی بزرگ‌تر از سایر خودروها به نظر می‌آیند. در سال ۲۰۲۰، یک فیس‌لیفت جدید برای جک اس ۳ عرضه شد که شامل چراغ‌های جلوی جدید با طراحی بروز شده بود.

معرفی جک اس 3 کراس اوور کرمان موتور
معرفی جک اس ۳ کراس اوور کرمان موتور

معرفی نمای کناری جک اس ۳

طراحی عجیب خودرو در نمای کناری به خوبی مشهود است. ستون جلویی این خودرو خیلی خمیده شده و بخش جلویی اتومبیل که موتور درون آن قرار می‌گیرد خیلی کوچک است. به همین دلیل فرم این بخش بسیار ناهماهنگ شده است. در سایر موارد طراحی خیلی هم بد نیست و می‌توان آن را قابل قبول دانست. استفاده از رینگ‌های آلومینومی کمی به بهتر شدن ظاهر خودرو کرده است. هرچند که کمی اندازه این رینگ کوچک به نظر می‌رسد. بخش عقبی خودرو هم کمی کشیده است و اصلا با بخش جلویی هماهنگ نیست.

معرفی نمای عقبی جک اس ۳

نمای عقبی جک اس ۳ دارای چراغ‌های لامپی با شکل تیز و شیشه‌ای کوتاه است. سپر عقب این خودرو بیشتر مشکی رنگ است و با رنگ بدنه هماهنگ نیست. چراغ‌های دنده عقب و مه‌شکن روی سپر قرار دارند و دو سر اگزوز تزئینی نیز در دو طرف سپر دیده می‌شوند. طراحی عقبی جک اس ۳ با سایر بخش‌های بدنه ناهماهنگی دارد و شاید بتوان آن را یکی از ضعیف‌ترین طراحی‌ها در بین کراس اوورهای موجود در بازار دانست.

معرفی نمای داخل کابین جک اس ۳

برخلاف نمای بیرونی نمای داخلی این خودرو بهتر شده و شبیه به طراحی اتومبیل‌های هیوندای در سال‌های چند سال پیش است. هرچند که دیگر این سبک طراحی در دنیای خودروهای امروزی حتی چینی هم دیگر مرسوم نیست اما می‌توان آن را قابل قبول دانست. داشبورد این خودرو بسیار حجیم است و از پلاستیک خشک استفاده شده است. این خودرو دارای آپشن‌های کافی مانند صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، سیستم صوتی ۶ بلندگویی، دوربین عقب، سانروف، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و ۴ ایربگ است. فضای کابین این خودرو نسبتاً جادار است و می‌تواند ۵ سرنشین را به راحتی جا دهد. صندلی‌های جلوی این خودرو قابلیت تنظیم ارتفاع و گرمایش دارند. صندلی‌های عقب نیز قابلیت تاشو دارند و می‌توانند فضای صندوق را افزایش دهند.

معرفی کلاستر جک اس ۳

کلاستر جک اس ۳ یک صفحه نمایش دیجیتال ۳.۵ اینچی است که در میان دو عدد سرعت‌سنج و دورسنج قرار دارد. این صفحه نمایش اطلاعاتی مانند سطح سوخت، دمای موتور، مصرف سوخت، مسافت طی شده، سرعت فعلی و ساعت را به راننده نشان می‌دهد. کلاستر جک اس ۳ دارای نورپردازی آبی است که با نورپردازی داشبورد هماهنگی دارد. کلاستر جک اس ۳ طراحی ساده و خوانا دارد و از نظر کیفیت متریال و ساخت نیز قابل قبول است.

معرفی کنسول بین دو صندلی جلو جک اس ۳

کنسول بین دو صندلی جلو جک اس ۳ یک قسمت مهم از طراحی داخلی این خودرو است. این کنسول دارای یک محفظه ذخیره‌سازی، یک دسته گیربکس اتوماتیک، یک دکمه تنظیم حالت رانندگی، یک دکمه کنترل ترمز دستی الکترونیکی، یک دکمه کنترل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و یک دکمه کنترل سیستم کروز است. این کنسول از متریال پلاستیکی سخت و با کیفیت ساخته شده است و ارگونومی مناسبی برای دسترسی راننده به این کنترل‌ها فراهم کرده است. این کنسول همچنین با نورپردازی آبی هماهنگ با داشبورد و کلاستر این خودرو زیبایی خاصی به کابین می‌بخشد.

بررسی مشخصات فنی جک اس ۳

موتور جک اس ۳ یک موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱۵۹۰ سی سی است که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. این موتور از طریق یک گیربکس CVT که به تیپ ترونیک نیز مجهز است به چرخ های جلو منتقل می شود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در شرایط مختلف بین ۵.۹ تا ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر گزارش شده است.

بررسی گیربکس جک اس ۳

گیربکس جک اس ۳ یک گیربکس CVT است که به تیپ ترونیک نیز مجهز است. این نوع گیربکس از تکنولوژی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که بدون استفاده از دنده‌های متحرک، نسبت دنده را با استفاده از دو پولی و یک تسمه تغییر می‌دهد. این گیربکس مزایایی مانند کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان، کاهش سطح صدا و لرزش و افزایش عمر موتور دارد. اما این گیربکس همچنین معایبی مانند هزینه تعمیر بالا، عدم احساس شتاب و تغییر دنده و احتمال افتادن تسمه در شرایط سخت دارد.

بررسی دیفرانسیل جک اس ۳

جک اس ۳ یک خودروی دیفرانسیل جلو است که انتقال نیرو را از موتور به چرخ‌های جلوی خودرو انجام می‌دهد. این دیفرانسیل از نوع معمولی یا ثابت است که در آن نسبت دنده بین دو چرخ جلو یکسان است و هیچ گونه تنظیمی برای تفاوت سرعت چرخ‌ها در پیچ‌ها وجود ندارد. این نوع دیفرانسیل ساده و ارزان است اما مشکلاتی مانند افزایش مصرف سوخت، کاهش کنترل پذیری و ایجاد لغزش چرخ‌ها در شرایط بد جاده دارد.

بررسی سیستم تعلیق جک اس ۳

سیستم تعلیق جک اس ۳ از نوع مک‌فرسون در قسمت جلو و میل پیچشی نیمه‌مستقل در قسمت عقب است. این سیستم تعلیق نرمی و راحتی را به سرنشینان این خودرو ارائه می‌دهد و کیفیت سواری نسبتاً خوبی دارد. اما این سیستم تعلیق همچنین معایبی مانند عدم پایداری در سرعت‌های بالا، کاهش کنترل پذیری در ناهمواری‌ها و افزایش مصرف سوخت را نیز به همراه دارد. برای بهبود عملکرد سیستم تعلیق، جک اس ۳ از سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) استفاده می‌کند که قابلیت تنظیم نیروی ترمز و گشتاور موتور را بر اساس شرایط جاده و رانندگی دارد.

بررسی سیستم ایمنی جک اس ۳

  • دو کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو
  • سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) که باعث می‌شود ترمزها در شرایط اضطراری قفل نشوند و کنترل خودرو حفظ شود
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) که با توجه به وزن و سرعت خودرو، نیروی ترمز را بین چرخ‌های جلو و عقب تقسیم می‌کند
  • سیستم کنترل کشش (TCS) که با جلوگیری از لغزش چرخ‌ها در شرایط بد جاده، کمک می‌کند خودرو به سرعت مورد نظر برسد
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) که با تنظیم نیروی ترمز و گشتاور موتور برای هر چرخ، کمک می‌کند خودرو در منعطف‌ها و شرایط نامطلوب جاده پایدار بماند
  • سیستم کمکی ترمز (BA) که با افزایش نیروی ترمز در شرایط اضطراری، کاهش می‌دهد فاصله توقف خودرو
  • سیستم کمکی شروع حرکت از روی تپه (HSA) که با جلوگیری از عقب‌رفتن خودرو در شیب‌ها، کمک می‌کند راننده با خیال راحت شروع به حرکت کند۱۳
  • سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) که با نشان دادن فشار باد هر تایر، کمک می‌کند راننده از وضعیت تایرها آگاه باشد
  • ۵ ستاره ایمنی CNCAP که نشان‌دهنده عملکرد خوب خودرو در تست‌های برخورد است

بررسی پلتفرم جک اس ۳

پلتفرم جک اس ۳ یک پلتفرم مشترک با خودروی سواری جک J4 است که در سال ۲۰۱۴ تولید شد. این پلتفرم دارای ابعادی مانند طول ۴۱۵۵ میلی‌متر، عرض ۱۷۶۵ میلی‌متر، ارتفاع ۱۵۸۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۵۳۰ میلی‌متر است. همچنین قابلیت نصب موتورهای ۱.۵ و ۱.۶ لیتری را دارد که به گیربکس CVT متصل می‌شوند. این پلتفرم همچنین دارای ۵ ستاره ایمنی CNCAP است که نشان‌دهنده عملکرد خوب خودرو در تست‌های برخورد است.

نام خودرو

جک اس ۳

نوع موتور خودرو

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۶ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

تنفس طبیعی

قدرت

۱۰۷ اسب بخار

گشتاور

۱۵۵ نیوتن.متر

گیربکس

CVT با ۶ دنده مصنوعی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۱۴ ثانیه

سرعت

۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۷.۵ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

فرمان

برقی

بدنه

کراس اوور کوچک

نوع رینگ

آلومینیومی

طول

۴۳۲۵ میلیمتر

عرض

۱۷۶۵ میلیمتر

ارتفاع

۱۶۶۰ میلیمتر

فاصله محورها

۲۵۶۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۲۵۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۶۰۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۴۵ لیتر

قطر رینگ

۱۶ اینچ

 

امکانات و آپشن های جک اس ۳

  • کروز کنترل
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل پایداری
  • سنسور عقب
  • ترمز ضدقفل
  • توزیع نیروی ترمز
  • ترمز کمکی
  • اتولایت
  • چراغ روز
  • دکمه‌های کنترلی فرمان
  • نمایشگر اطلاعات و سرگرمی
  • ناوبری
  • دوربین عقب
  • کیسه هوا
  • تهویه اتوماتیک
  • آینه بغل برقی
  • گرم‌کن آینه بغل
  • سانروف دارد

 

نویسنده: نادر شاه نشین

برای خواندن اخبار خودرو و اخبار اقتصادی اینجا کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا