اخبار اقتصادیتاپخودرو

بایک X35 با یک خودروساز جدید آمد / سانیار موتور با کراس اور به گلپایگان رفت

شنیده ها حاکی از آن است که شرکت سانیار موتور پارسیان در همکاری با دیارخودرو که در گذشته محصولات بایک را در کشور مونتاژ می کرد، قرار است در دور جدیدی از همکاری هارا با شاخه بی جینگ BAIC در ایران آغاز کنند.

به گزارش عصر خدمات، شرکت دیار خودرو که در گذشته خودروهایی چون هاچبک سابرینا را تولید می کرد، این بار در همکاری جدید قصد دارد در خط تولید خود در شهرستان گلپایگان، یک کراس اور جدید را به تولید برساند. در این خصوص شنیده ها حاکی از آن است که دیار خودرو در این قرارداد همکاری مشترک با طرف چینی و سانیار موتور نقش شرکت تولیدی را ایفا خواهد کرد.

طرف چینی سرمایه گذار در این همکاری مشترک که با توجه به اخبار رسیده با توان اقتصای مناسب و البته برنامه گسترده وارد کارزار فعالیت در صنعت ایران شده است، همان شاخه بی جینگ گروه خودروسازی BAIC است که محصولات سبک را تولید می کند. این گروه خودروسازی که باید آن را در دسته خودروسازان دولتی چین قرار داد، همکاری های مشترکی با مرسدس بنز و هیوندایی دارد.

به این ترتیب شرکت سانیار موتور پارسیان قرار است به عنوان شریک تجاری بایک در ایران به زودی اولین محصول خود را تا قبل از پایان سال جاری با نام بایک X35 رونمایی کند. این خودرو که در رده کراس اورهای کامپکت به صورت استاندارد از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بهره می برد، می تواند ۱۵۰ تا ۱۵۶ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن متر قدرت تولید کند.

همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT و ۶ سرعته دستی برای این خودرو تعریف شده است. البته این خودرو در سال ۲۰۱۹ طراحی شده و بایک برای سال ۲۰۲۲ تغییراتی را در این محصول ایجاد کرده است. باید دید خودروساز دید بازار ایران کدام یک از این دو ورژن را راهی خط تولید می کند. اما به نظر می رسد ورژن ۲۰۲۲ به خط تولید سانیار موتور نزدیک تر است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا