اخبار اقتصادیتاپخودرو

خيز دوباره آرين موتور با لاماري ايما/ كراس اور جديد بازار از خمين مي آيد

به گزارش خبرنگار عصر خدمات،آرين موتور كه در دوران قبل از تحريم از جمله شركت هاي موفق در حوزه واردات خودروهاي ژاپني با برند ميتسوبيشي بود، در حال حاضر با برند (( لاماري)) و معرفي مدل ايما و توليد اين خودرو در خمين به جمع خودروسازان سبك كشور پيوست.

محمدرضا سيفي مدير عامل آرين موتور در اين مراسم گفت: آرين موتور از اواسط سال ٩٦ قصد داشت به جمع خودروسازان كشور بپيوندد و زيرساخت هاي مورد نياز از حدود ٥ سال قبل مد نظر قرار گرفته بود. در سال ٩٦ اقدامات لازم جهت توليد محصولات ميتسوبيشي انجام شد. ولي متاسفانه تحريم ها باعث شد از اين هدف دور بمانيم.

او ادامه داد: لذا بعد از تحريم هاي اعمال شده در سال ٩٧ همه تلاش انجام شد تا خطوط توليد در شهر خمين به مرحله توليد برسند. از اين رو در ابتدا ظرفيت هاي توليد بخش تجاري فعال شد و اين ظرفيت در حال حاضر ٦٠ هزار دستگاه در سال توان توليد دارد و تا ٢٠٠ هزار دستگاه نير قابل افزايش است.

مديرعامل آرين موتور تصريح كرد: با گزينه ها و برندهاي مختلفي براي انتخاب همكار خارجي انجام شد اما در نهايت به دليل اين كه بتوانيم شاخص هاي كيفي را رعايت كنيم، شريك تجاري و محصولي را انتخاب كرديم كه در شان مردم باشد. البته فعاليت هاي آرين موتور به لاماري محدود نمي شود و در آينده در سگمنت هاي ديگر هم محصول خواهيم داشت.

در اين مراسم ابراهيم حجت زاده مدير ماركتينگ آرين موتور با اشاره به انتخاب لاماري به عنوان يك كراس اور مناسب براي بازار ايران گفت: قدرت، كيفيت، جذابيت بصري و قيمت مناسب عواملي هستند كه مي توان آنها را در لاماري پيدا كرد.

او ضمن اشاره به معني نام ((لاماري)) گفت: اين نام حروفي مخفف از مفهوم آرين موتور و پيشرو بودن است كه نگاه به برنامه هاي آينده اين خودروساز دارد.

حجت زاده ادامه داد: مطالعات زيادي روي بازار ايران و فرهنگ خريداران همراه با شرايط ارائه خدمات به مشتريان قبل از انتخاب محصول انجام شده است و در آينده هم دو محصول ديگر به سبد محصولات ما اضافه خواهد شد.

همچنين سيفي مديرعامل اين شركت در خصوص نحوه خدمات پس از فروش اين خودرو به خبرنگاران گفت: از شبكه ميتسوبيشي كه محصولات اين برند را ساپورت ميكنند استفاده خواهيم كرد، اما نمايندگان ديگري هم خواهيم داشت. ضمن اين كه سرعت عمل ما در افزايش مراكز خدمات بستگي به تيراژ دارد. در بحث تيراژ هم سعي داريم به سرعت به اعداد خوب برسيم اما كيفيت را فداي تيراژ نمي كنيم و قطعا فروش به صورت فوري و تحويل ٣٠ روز خواهد بود.

او ادامه داد: به دليل متغييرهايي كه در تعرفه هاي گمرگي و فرآيندهاي شماره گذاري و مجوزها داريم، قيمت خودرو را در حال حاضر نمي توانيم دقيق بگوييم، اما فروش و قيمت دقيق در سال ١٤٠١ مشخص مي شود.

او در خصوص تيراژ توليد و گارانتي خودرو نيز گفت: تيراژ را از ٣ هزار دستگاه به ٥ هزار دستگاه خواهيم رساند و گارانتي خودرو نيز در كمپاني مادر ٦٠ هزار كيلومتر است كه قصد داريم اين زمان را افزايش دهيم.

سيفي در پاسخ به سوال خبرنگار عصر خدمات در خصوص مشكلات مشترك شركت هاي توليد كننده خودرو بخش خصوصي كه همچون آرين موتور تيراژ پاييني دارند گفت: مشکل مشترك فعالان در اين بخش داخلي سازي و همكاري با قطعه سازان داخلي است. زيرا تيراژ محصولا پايين است و تكنولوژي هاي قطعه سازان داخلي قديمي. از اين رو داخلي سازي صرفه اقتصادي ندارد.

او در خصوص سوال ديگر پايگاه خبري عصر خدمات در خصوص همكاري و سرمايه گذاري مشترك با ديگر خودروسازان داخلي كه از موتور مشترك با لاماري بهره مي برند در بخش داخلي سازي موتور گفت: اين نگاه بسيار آرماني است و از نظر ايده بسيار خوب. اما شركت خارجي مختلف از نظر سياست هاي كاري هم متفاوت هستند و نظام اقتصادي خاص خود را دارند. لذا اين پيشنهاد مطرح شده است، اما نياز به تصميمات كلان در سطح وزارت صمت دارد.

گفتني است كراس اور لاماري ايما مجهز به يك موتور ٤سيلندر٢ ليتري توربوشارژ است كه مي تواند ١٩٥اسب بخار نيرو و ٢٨٥نيوتن متر گشتاور را از طريق يك گيربكس ٧سرعته اتوماتيك در اختيار چرخ هاي جلو قرار دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا