خودرومعرفی خودرو چینی

هنگتیان L4600 یا لندکروز چینی به بازار می آید

هنگتیان L4600 یا لندکروز چینی به بازار می آید

ممنوعیت واردات خودروهای شاسی بلند با موتورهای پر قدرت باعث شده تا نیازهای این بخش از بازار به خوبی تأمین نشود. ایران کشوری بزرگ است که فرهنگ سفر با خودروی شخصی به خوبی در آن جا افتاده است. برای سفرهای خارج از شهر و به خصوص جاده‌های ناهموار نیاز به اتومبیل‌های خاص و آفرود است تا بتوان راحتی و آسایش در مسیر را تأمین کرد.

شرکت‌های چینی تقریبا در همه حوزه‌های خودروسازی وارد شده‌اند که یکی از آن‌ها اتومبیل‌های آفرود است. هنگتیان L4600 معروف به لندکروز چینی یکی از این خودروها است که قرار شده به وسیله  یکی از شرکت‌های خصوصی خودروسازی (شرکتی که خودروهای سواری و دیزل در خمین مونتاژ میکند) به بازار ایران بیاید.

بررسی ظاهری هنگتیان L4600

همانطور که متوجه شدید لقب این اتومبیل لندکروز چینی است، پس می‌توان حدس زد که ظاهری مانند لندکروز داشته باشد. این شباهت‌ها هم در فرم و هم در طراحی به خوبی دیده می‌شود. شاید بتوان آن را یک کپی دانست اما این کپی به صورت خیلی ماهرانه صورت گرفته است که می‌تواند نظر خیلی‌ها را به خودش جلب کند. در نمای جلویی این خودرو چراغ‌های بزرگ و عریض آن را می‌بینید که با ابعاد خودرو همخوانی دارد. گرافیک داخلی این چراغ‌ها کمی تیره است و در گوشه بالایی بخش خارجی خود کمی کشیدگی دارد، اما در مجموع فرم چراغ مربعی شکل است.

جلو پنجره این خودرو مستطیلی شکل است اما در گوشه بالایی آن کمی کشیدگی دارد که موجب شده تا طراحی آن با سایر بخش‌های اتومبیل همخوانی داشته باشد. جلو پنجره با خطوط عمودی کرومی رنگ که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند طراحی شده است. این طراحی شبیه به جلو پنجره‌های معروف برند مازراتی است که باعث می‌شود نمای جلویی اتومبیل کمی خشن به نظر برسد. در زیر جلو پنجره سپر قرار گرفته که ساده و یک دست با رنگ بدنه طراحی شده است. در دو طرف سپر می‌توانید نورافکن‌ها را ببینید. پلاک بین این دو نور افکن بر روی سپر قرار می‌گیرد.

شاید تا الان می‌شد کمی تفاوت بین هنگتیان L4600 و لندکروز پیدا کرد اما در نمای بغل این شباهت به شکلی است که شاید کمتر کسی بتواند از این نما تفاوت این دو خودرو را تشخیص دهد. در این نمای منحنی خاصی در پنجره‌ها و شیشه عقب دیده نمی‌شود. همین امر هم باعث شده تا فضای داخلی کابین و صندوق عقب یک دست باشد. در بخش عقب از نمای بغل منحنی خاصی نیست و درب صندوق عقب تقریبا صاف در نظر گرفته شده است. در این نما می‌توانید رینگ‌های آلومینیومی اتومبیل را ببینید که باعث شده ظاهر خودرو اسپرت و جذاب شود.

در نمای عقب هم شباهت هنگتیان L4600 با لندکروز به خوبی قابل رؤیت است. چراغ‌هایی بزرگ و مربعی شکل که گوشه داخلی آن در بخش پایین کمی کشیدگی دارد. درب صندوق عقب این خودرو دو تکه است و از دو بخش بالا و پایینی تشکیل شده است. بر روی بخش بالایی لوگو و بر روی بخش پایینی هم پلاک اتومبیل نصب می‌شود. سپر اتومبیل کمی بیرون آمدگی دارد به شکلی که بخش پایینی درب صندوق عقب بعد از باز شدن روی آن قرار می‌گیرد. در بخش پایینی سپر هیچ جایی برای اگزوز تعبیه نشده است و از دیفیوزر هم خبری نیست.

طراحی داخلی اتومبیل هم الهام گرفته شده از تویوتا لندکروز است و علاوه بر جادار بودن دیزاین زیبایی هم دارد. در این خودرو می‌توانید یک فرمان بزرگ به همراه دکمه‌های کنترلی که مانند یک میانبر به راننده کمک می‌کنند را ببینید. علاوه بر این فرمان دارای دور چرم هم هست که باعث می‌شود رانندگی در طولانی مدت با آن راحت باشد. یک نمایشگر بزرگ در وسط داشبورد قرار دارد که برای مدیریت سیستم مالتی مدیا و بخش‌های دیگر به کار می‌رود. زیر نمایشگر یک سری دکمه قرار دارد که مدیریت بخش‌های مختلف به کار می‌رود. در کنار نمایشگر هم کانال‌های کولر قرار دارد.

بررسی ابعاد و اندازه هنگتیان L4600

ابعاد بزرگ این خودرو باعث شده تا بتوان هنگتیان L4600 را در دسته شاسی بلندهای فول سایز قرار داد. این یعنی شما می‌توانید برای سفرهای طولانی مدت خود که نیاز به فضای بار دارید بدون نگرانی برنامه‌ریزی کنید. در کنار این فضای داخلی این خودرو برای سرنشینان بسیار جادار و راحت است. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که در صورت مونتاژ این اتومبیل در ایران هنگتیان L4600 به گزینه اول آفرود بازها تبدیل شود. این اتومبیل هم به صورت ۵ نفره و هم به صورت ۷ نفره در دسترس است. با توجه به ابعاد و اندازه این خودرو می‌توانید حدس بزنید که سفرهای درون شهری به ویژه خیابان‌های شلوغ و پر ترافیک اصلا برای آن مناسب نیست.

طول

۵۲۳۹ میلیمتر (با هوک عقب)

عرض

۲۰۲۶ میلیمتر

ارتفاع 

۱۹۳۲ میلیمتر (با باربند)

فاصله محوری 

۲۹۵۰ میلیمتر

سرنشین

۵ نفره و ۷ نفره

وزن خالص    

۲۵۴۶ تا ۲۵۸۰ کیلوگرم

ارتفاع کفی آن تا سطح زمین

۲۳۲ میلی‌متر

بررسی مشخصات فنی هنگتیان L4600

چنین خودروی بزرگ و آفرودی قطعا به یک پیشرانه قدرتمند نیاز دارد. شرکت چاینا های‌تک یا به اختصار CHTC برای هنگتیان L4600 یک موتور ۸ سیلندر را در نظر گرفته است که حجمی معادل ۴۶۰۰ سی‌سی دارد. همانطور که متوجه شدید بخشی از نام این خودرو از پیشرانه آن گرفته شده است. این پیشرانه تنفس طبیعی است و این مورد می‌تواند به آفرودی بودن خودرو کمک کند. خودروهای توربوشارژ یک فاصه زمانی بین حالت عادی و زمان فعال شدن توربوشارژ دارند که این موضوع در خودروهای تنفس طبیعی وجود ندارد. حجم بالای پیشرانه این خودرو باعث شده تا مصرف سوخت آن هم بالا باشد. این موضوعی است که اگر روی آن حساس هستید باید در زمان خرید توجه داشته باشید.

حجم موتور

۴.۶ لیتر

تعداد سیلندر

۸ سیلندر

قدرت

۲۸۴ اسب بخار

گشتاور

۴۰۸ نیوتون‌متر

مصرف سوخت

۱۴.۶ لیتر

حداکثر سرعت

۱۹۶ کیلومتر برساعت

شعاع گردش

۱۲.۲ متر

بررسی آپشن و امکانات هنگتیان L4600

 این خودرو یک اتومبیل آفرود است که از تویوتا لندکروز اتاق ۲۰۰ الگو برداری کرده است. اطلاعات دقیقی از امکانات و آپشن‌های این اتومبیل در دسترس نیست اما پیش بینی می‌شود که امکانات آن مناسب برای جاده‌های خارج از شهر و آفرود باشد. این خودرو برای اینکه بتواند در جاده‌های خارج از شهر تردد کند نیاز به برخی امکانات کنترلی و ایمنی دارد که پیش بینی می‌شود شرکت سازنده آن‌ها را در نظر بگیرد.

حدود قیمت هنگتیان L4600

سال‌ها است که در بازار ایران یک خودروی ۸ سیلندر مونتاژ یا تولید نشده است و حضور هنگتیان L4600 یک فرصت بسیار مناسب است تا بازار خودروهای این چنینی محک بخورد. این خودرو با توجه به شرایطی که دارد یک اتومبیل ارزان قیمت نیست و پیش بینی می‌شود که گران‌ترین خودروی مونتاژی در بازار ایران باشد. حدود قیمت پایه این خودرو در بازارهای جهانی چیزی حدود ۳۸ هزار دلار است که با توجه به قیمت دلار می‌توان یک تخمین از قیمت آن در بازار ایران داشت.

نویسنده: نادر شاه نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا