اخبارخودرو

انتقال خط تولید وانت کارا به قزوین/ بهمن دیزل محور تولید خودروهای کار و تجاری می شود

به گزارش خبرنگار عصر خدمات، مراسم رو نمایی از خط تولید بهمن دیزل و انتقال خط تولید وانت کارا از بهمن موتور به بهمن دیزل برگزار شد،در این مراسم مدیر عامل بیوک علیمرادلو، مهندس حمید کشاورز و محمد محمدی و با حضور اصحاب رسانه شروع حضور داشتند.

حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در این مراسم گفت: گروه خودرو سازی بهمن طی اقدامی خط تولید وانت کارا را به بهمن دیزل سپرد و خط تولید به شهرک صنعتی البرز واقع در شهر قزوین انتقال یافت. همچنین مسیر تولیدات خودرو های کار و تجاری به گروه بهمن دیزل سپرده شده است و تولید محصولات سواری نیز تماما به بهمن موتور انتقال یافته است.

وی ادامه داد: مسیر رشد و توسعه گروه بهمن از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به صورت کاملا شفاف و روشن پیش رفته است. ضمن این که مبحث کیفیت در محصولات از جمله مواردی است که همواره مورد توجه گروه خودروسازی بهمن بوده است.

مدیر عامل بهمن دیزل گفت: گروه بهمن و به ویژه بهمن دیزل در دوران تحریم با رشد مواجه بوده است و توانسته به اهداف از پیش مشخص شده دست پیدا کند. در شرایط فعلی که خطوط تولید وانت کارا به بهمن دیزل منتقل شد، ر حقیقت شاخص کارآفرینی نیز در استان قزوین رشد خواهد کرد.

وی یادآور شد: تا پایان سال تولید ۱۰۰ دستگاه وانت کارا در در برنامه بهمن دیزل قرار دارد و در اسفند ماه خط رنگ و بدنه سازی هم در این مجموعه شکل می گیرد. از تیرماه سال آتی تمامی فرآیند تولید وانت کارا در بهمن دیزل خواهد بود و این شرکت پتانسیل تولید روزانه ۷۰ دستگاه وانت کارا را دارد.

خضری اظهار کرد: از تیر ماه سال ۱۴۰۱ مبتنی بر برنامه های بلند مدت گروه بهمن با میزان ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کارخانه و مجموعه های تولیدی بیشتری در بهمن دیزل شکل خواهد گرفت که یکی از بحث های مهم بهمن دیزل که همان خط تولید شاسی است نیز در این طرح توسعه قرار دارد.

در ادامه این برنامه پورابراهیم قائم مقام بهمن موتورگفت: این پروژه در مدت کوتاهی با توجه به شعار ما می توایم انجام شد. در ادامه تمامی کار های تولید و راه اندازی خطوط تولید گروه صنعتی بهمن جز پروژه های تیم فنی است.پروژه انتقال خط تولید وانت کارا اولین پروزهاز این دست بود. بخه طور کلی بسیاری از فرآیندهای عملیاتی و طراحی خطوط تولید امروز در گروه صنعتی بهمن با توجه به توان داخلی انجام می شود که دستاورد بزرگی به حساب می آید.

حمید کشاورز نیز به عنوان یکی از سهامداران عمده گروه صنعتی بهمن گفت: منطقه قزوین از منظر رشد موقیت مناسب دارد. زیرا این منطقه علاوه بر موقیت جغرافیایی مناسب، پتانسیل های بالایی در حوزه کارآفرینی دارد و به همین دلیل سرمایه گذاری ها در بهمن دیزل گسترش یافنه و طرح های توسعه ای در حال اجراست.وی ادامه داد: برای تبدیل شدن بهمین دیزل به یک کامیون ساز و یک سازنده خودرو تجاری مسیر طولانی در پیش داریم. در گام نخست باید کارخانه آدم سازی داشته باشیم که در خود مهندس و پرسنل تربیت کرده باشد تا توان پشتیبانی نیروی انسانی با دانش و مهارت کافی در همین جا به وجود بیاید .

کشاورز تصریح کرد: ایران به شدت موقعیت مناسبی برای ساخت و تولید خودرو به دلیل وجود حجم بالای منابع سوختی و مواد اولیه دارد. در این کارخانه افراد باید با وجود حتی مشکلات اقتصادی و مالی رشد و تعالی در زندگی خود را ببنید و اگر فقط فشار بر روی تولید باشد شما نتیجه مطلوب را نخواهید گرفت.

وی تاکید کرد: باید عمق در طراحی ایجاد کرد و در طی شش ماه آینده رشد را شاهد خواهیم بود. یکی دیگر مباحث مهم جوانگرایی در این صنعت است که باید به آن توجه ویژه ای شود. در بهمن دیزل و به طور کلی گروه صنعتی بهمن نرخ خوبی در جذب نخبگان و نیروهای جوان و متخصص داشته ایم. یکی از راه های رشد صنعت و عبور از شرایط سخت فعلی در صنعتی به گستردگی خودرو، استفاده از نیروهای با انگیزه و وان است. یعنی کاری که خوشبختانه در گروه خودروسازی بهمن انجام می شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا