اخبارتاپخودرو

راه اندازی باغ موزه کلاسیک مرسدس بنز / ستاره ایران یاور کلاسیک سواران

مدیر عامل شرکت ستاره ایران گفت: در حال حاضر زنجیره ارزش شامل تولید، واردات، بازاریابی، خدمات فروش و خدمات پس از فروش را به صورت یکپارچه ساماندهی کردیم. در چند ماه اخیر با توجه به تجربه ای که در بخش تولید در شرکت تاپ خودرو داشتیم (۷۵۶ دستگاه خودروی بنز کلاسE)، این شرکت به شرکت ستاره ایران منتقل شده که این زنجیره ارزش بتواند کامل شود.

سید حمید ادبی، مدیر عامل شرکت ستاره ایران که در مراسم رسمی کلوپ خودروهای کلاسیک مرسدس بنز در باغ کتاب تهران شرکت کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ((عصر خدمات)) در خصوص برنامه های این شرکت گفت: شرکت ستاره ایران نماینده رسمی و انحصاری کمپانی مرسدس بنز در بخش سواری است. البته کمپانی مرسدس بنز با گروه صنعتی ایران خودرو چه در بخش سواری و چه در بخش تجاری از قدیم همکاری گسترده ای داشته اند و این همکاری ها با توجه به شرایط سیاسی جهانی ممکن است تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفته باشد، ولی فعالیت ها و تمهیداتی در جریان است که می تواند مجدد این فعالیت ها را به مرحله مورد انتظار دو طرف برساند.

وی در خصوص برنامه های آتی این شرکت افزود: برنامه ریزی مدون و مفصلی در خصوص توسعه فعالیت های شرکت ستاره ایران در دستور کار قرار گرفته ، این روند از گذشته انجام و در دوران آقای خطیبی مدیر عامل فعلی نیز تاکید شده است.

مدیر عامل شرکت ستاره ایران تصریح کرد: در حال حاضر زنجیره ارزش شامل تولید، واردات، بازاریابی، خدمات فروش و خدمات پس از فروش را به صورت یکپارچه ساماندهی کردیم. در چند ماه اخیر با توجه به تجربه ای که در بخش تولید در شرکت تاپ خودرو داشتیم (۷۵۶ دستگاه خودروی بنز کلاسE)، این شرکت به شرکت ستاره ایران منتقل شده که این زنجیره ارزش بتواند کامل شود. در حقیقت برنامه ریزی ویژه ای برای تولید، بازاریابی و فروش، واردات، خدمات فروش و خدمات پس از فروش با جدیت در حال ایجاد شدن است.

وی در پاسخ به این سوال که در بخش خودروهای کلاسیک ستاره ایران آیا فعالیتی خواهد داشت؟ گفت: با توجه به اینکه مرسدس بنز در بخش کلاسیک بسیار فعال است و این برند در ایران نیز محبوب دارد، ما برنامه ریزی ویژه ای را به صورت ایجاد مرکز خودروهای کلاسیک تا دو هفته دیگر در مشهد و تهران خواهیم داشت.

ادبی ادامه داد: این مراکز باغ موزه خودروهای کلاسیک مرسدس بنز نام دارند. در این موزه یک‌سری خدمات رفاهی هم ایجاد خواهد شد و اولین مرکز ما ۱۹ اردیبهشت در مشهد ایجاد خواهد شد و یک هفته بعد در تهران نیزمرکز دیگر افتتاح می شود. البته با همکاری های که ما با انجمن خودروهای تاریخی ایران و حوزه های مرتبط با این صنعت داریم، قصد ما این است که با هم افزایی این امکانات را در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت ستاره ایران ،در پاسخ به این سوال که شرکت ستاره ایران برنامه یی برای پشتیبانی و واردات قطعات مورد نیاز مالکین خودروهای کلاسیک و انتیک دارد، اظهار کرد: با توجه به علاقه ای که در مردم ایران برای نگهداری و حفظ خودروهای مرسدس بنز کلاسیک وجود دارد ما برنامه ریزی جدیدی در این مسیر داریم.

وی در ادامه یادآور شد :حدودا از یک ماه آینده ما نمایشگاه مجازی قطعات را راه اندازی می کنیم، البته سفارش گذاری برای قطعات کلاسیک یک مقدار ممکن است سخت تر باشد. ولی طبیعتاً برنامه ریزی ویژه ای کرده ایم که ضمن اینکه بتوانیم قطعات محصولات مرسدس بنز عادی را در سطح کشور عرضه کنیم، برای سفارش گذاری محصولات کلاسیک هم اقدام کنیم. این ارتباطات در سطح خرید و فروش این خودروها، هم عرضه به صورت نمایشگاه و هم تامین قطعات فراهم می شود.

ادبی تصریح کرد: در دورانی که که سخت ترین تحریم ها برای کشور اعمال شده شرکت ستاره ایران اجازه نداده هیچ یک از مالکان خودرو های بنز از خدمات پس از فروش ناراضی باشند و در حال حاضر هم نه تنها خودروهای نسبتا به روز و جدید بلکه خودروهای کلاسیک هم در لیست این پشتیبانی ها قرار می گیرند. موضوع خدمات پس از فروش در شرکت ستاره ایران اهمیت ویژه دارد و به همین دلیل حتی در این شرایط هم کیفیت این خدمات بالاست و رتبه های برتر در این حوزه به دست آمده است.

وی تاکید کرد: شرکت ستاره ایران ، اولین شرکت خودرویی داخلی است که کارگروه Metaverse(محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین) را در این شرکت تشکیل داده ایم و حدود ۶ محور برای این موضوع تعریف کرده ایم. اولین محور نمایشگاه مجازی و نمایشگاهی برای خودرو و قطعات است که با استفاده از ابزارهای نوین صورت می گیرد. دومین برنامه استفاده از اپلیکیشن های نوین برای پذیرش تا تحویل است که این کار در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ستاره ایران در پایان اظهار کرد: شاید اولین شرکت خودرویی باشیم که در بخش خدمات پس از فروش هماهنگی های با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام داده و در پی ایجاد یک شرکت دانش بنیان با برنامه ریزی و تحول هستیم. در ایجاد مرکز نوآوری در حوزه خدمات پس از فروش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ما را یک شرکت واجد شرایط تشخیص داده اند که می توانیم با استفاده از دانش فنی مرسدس بنز و مدل های خدماتی که خودمان بومی سازی کرده ایم، در ارتقاء سطح خدمات پس از فروش خودروسازان دیگر در کشور تاثیر گذار باشیم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا