اخباربازار سرمایهتاپ

هرینه دریافت وام چقدر است؟

 هزینه وام مسکن طی هفته های اخیر رشد بسیار زیادی داشته تا جایی که قیمت هر برگ از این اوراق به ۱۶۵ هزار تومان نیز رسیده بود اما در حال حاضر قیمت این اوراق بین ۱۳۰ تا ۱۴۵ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات، وضعیت قیمت اوراق مسکن طی روزهای اخیر نشان می دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن مربوط به ماه های فروردین اردیبهشت و خرداد امسال به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۱۵۱ هزار و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

این در حالی است که قیمت اوراق مربوط به ماه‌های مهر، آبان و آذر سال جاری تماما در محدوده ۱۳۴ هزار تومان قرار دارند و قیمت اوراق دی و بهمن نیز در محدوده ۱۳۳ تا ۱۳۶ هزار تومانی برآورد شده است.

*قیمت اوراق مسکن برای تهرانی ها
افراد مجرد ساکن تهران می‌توانند تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن دریافت کنند که این تسهیلات شامل ۲۰۰ میلیون تومان وام خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می شود، البته برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیفی که دولت برای وام گیرندگان در نظر گرفته و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با اوراق ۱۳۳ هزار تومانی حدود ۲۶ میلیون تومان برآورد می شود.

بعلاوه اگر وام جعاله را ۸۰ میلیون تومان در نظر بگیریم با توجه به تخفیفی که در نظر گرفته شده متقاضی باید ۸۰ برگه به مبلغ ۱۰ میلیون ۵۰۰ هزار تومان خریداری کند که مجموع هزینه خرید اوراق به حدود ۳۷ میلیون تومان می رسد.

در این میان زوجین تهرانی نیز می توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که این وام شامل ۲۰۰ میلیون تسهیلات خرید و ۸۰ میلیون وام جعاله می‌شود بر اساس تصمیم جدید و با توجه به تخفیفی که از سوی دولت ارائه شده زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کند که هزینه آن حدود ۵۳ میلیون تومان برآورد می‌شود که همراه با هزینه ۱۰ میلیونی وام جعاله در مجموع زوجین برای دریافت کل مبلغ وام باید حدود ۶۳ میلیون تومان پرداخت کنند.

*هزینه دریافت وام در سایر استانها
میزان تسهیلات مسکن برای مراکز استانها و شهرهای با جمعیت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ میلیون و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده که با توجه به تخفیف اعمال شده، مجردها باید ۱۶۰ و متاهل های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰ برگه اوراق را خریداری کنند که هزینه دریافت وام برای مجردها حدود ۲۱ میلیون تومان و برای متاهل ها نیز حدود ۴۲ میلیون تومان تخمین زده می شود.

البته این تسهیلات برای مجردهای سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ میلیون و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش داشته بنابراین مجرد ها باید با پرداخت ۷ میلیون و متاهل نیز با پرداخت ۱۵ میلیون تومان اقدام به اخذ وام مسکن کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا