اخبار اقتصادیاقتصاد کلانتاپ

آرامش در بازار مسکن با تحقق طرح نهضت ملی مسکن

سرحدی گفت: اگر دولت بتواند برنامه ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را محقق و این تعداد مسکن وارد بازار شود، ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن تداوم و بازار به نقطه تعادل نزدیک می‌شود.

احمدرضا سرحدی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری عصر خدمات در خصوص شرایط بازار مسکن بیان کرد: برنامه دولت برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهارسال موجب شده تا قیمت مسکن به ثبات و در برخی مناطق کاهش یابد.

وی در ادامه افزود: اگر دولت بتواند برنامه ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی را محقق و این تعداد مسکن وارد بازار شود، ثبات قیمت‌ها در بازار مسکن تداوم و بازار به نقطه تعادل نزدیک می‌شود.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به ورود فناوری جدید به کشور برای ساخت چهار میلیون مسکن در طی چهار سال گفت: برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی می‌تواند با ورود فناوری ساخت به کشور که اکنون در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است تحقق یابد تا در سریع ترین زمان خانه‌ها ساخته و وارد بازار شود.

وی با اشاره به اهمیت تامین زمین برای ساخت مسکن گفت: تامین زمین پیش از همه موضوعات دیگر اهمیت دارد، عرضه به موقع زمین برای ساخت مسکن مهم است. موضوع انتقال سند و آماده سازی زمین زمان‌بر است و سایر دستگاه‌ها باید در این زمینه با دولت همراهی کنند تا  برنامه ساخت مسکن در زمان مقرر انجام شود.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا