
ايران خودرو پروژه های کیفی سازی در حوزه قواي محركه و انتقال قدرت را آغاز كرده است. دراین میان تارا به عنوان جديدترين سدان ايران خودرو اولين بهينه سازي ها را در اين بخش تجربه كرده است.
به گزارش خبرنگار عصر خدمات، سهراب برفروشان معاون كيفيت ايران خودرو در خصوص پروژه های کیفی سازی این شرکت بیام کرد : پس از دستور ٨ ماده اي رئيس جمهور تحليل ها آغاز و طی سه محور برنامه ها تدوين شد. محور اول مربوط به طراحي، توليد و محصول جديد است که بايد محصولات جديد توليد شود. چرا که محصولات قديمي مشتريان را راضي نمي كند.
وی در ادامه افزود: محور دوم توقف توليد پلتفرم هاي قديمي چون سمند و ٤٠٥ است. محور سوم نیزمربوط به كيفي سازي محصولاتي است كه توليد آنها ادامه دارد.
معاون كيفيت ايران خودرو با اشاره به اینکه ٢٧٩ پروژه كيفي تدوين در ایران خودرو شده، اظهار کرد: در این پروژه های کیفی سه محور عملياتي مي شود که ٧ پروژه کاملا مربوط به محصولات جديد است. مابقی پروژه ها نيز از نظرسنجي هاي مشتريان اقتباس شده و تعدادي از پروژه ها نيز بلندمدت است كه بخشي در همكاري با زنجيره تامين محقق می شود.
برفروشان تاکید کرد: بهبود برنامه هاي كيفي را از ايساكو آغاز كرده ايم زيرا اين بخش بطور مستقيم با مشتریان در ارتباط هستند.
كيانوش پورمجيب قائم مقام گروه صنعتي ايران خودرو نیز گفت: طي برنامه ها و بررسي هايي صورت گرفته مقرر شد از نظر كيفيت موتور و گيربكس تارا در سطحي ارایه شود كه تا ٦ ماه مشتریان به دليل اشكال در اين دو بخش به نمايندگي مراجعه نكند. ضمن اين كه سرويس هاي ويژه اي در صورت مراجعه مشتريان در كم تر از شش ماه رائه مي شود.پس از بررسي نتايج طرح براي خودروي تارا دو محصول ديگر را نيز به اين بسته اضافه خواهيم كرد.
قائم مقام ايران خودرو افزود: در روز گذشته نمايندگان دو خودروساز و انجمن هاي قطعه ساز در شوراي امنيت ملي حضور داشتند و براي بحث قيمت گذاري توافقاتي حاصل شد. از طرف كل قطعه سازي و خودروسازي يك نماينده يا سخن گو انتخاب شد و پيشنهادات ارائه شد. در آينده هم با آقاي شمخاني جلسه خواهيم داشت تا اين مشكل صنعت حل شود.
پورمجيب در ادامه گفت:در پايان سال خودروي تارا EV يا تمام برقي ساخته مي شود كه حاصل تلاش هاي سه ساله است. ضمن اين كه خودروهاي برقي زيرساخت هايي لازم دارد و در همه جاي جهان توسعه اين خودروها نيازمند سوپسيدهايي است كه در ايران وجود ندارد. همچنين اولين خودروي توليد انبوه در ورژن هيبريديهمراه با كمك طرف خارجي در حال اجراست و سال اينده به توليد مي رسد كه دست كم ١٠ درصد كاهش مصرف سوخت دارد. ضمن اين كه در نيمه اول سال آينده دو محصول كاملا جديد هم خواهيم داشت.
بابك سلاجقه مديرعامل ايساكو نيز در ادامه این نشست با اشاره به اين كه ايساكو تا لحظه آخر در كنار مشتريان ايران خودرو است تصریح کرد: براي رسیدن به اهداف شرکت، روش هاي بسياري تدوين شده و در شبكه خدمات پس از فروش مدام در حال آموزش تكنيسين ها در شبكه و پايش اطلاعات مختلف هستیم.
وی عنوان کرد: موضوع مهمي كه در بهبود كيفيت خدمات هدف قرار داده ايم، تامين به موقع قطعات در نمايندگي ها بود. اين موضوع به صورت قابل محسوسي براساس نتايج نظر سنجي هاي برون سازماني بهبود داشته است.
مديرعامل ايساكو یادآور شد: به طور مثال در مورد خودروي تارا به صورت آنلاين متخصصين ما با شبكه در سراسر كشور در تماس هستند و به همین دلیل مشتريان این محصول از خدمات پس از فروش بسيار راضي تر از گذشته هستند.
سلاجقه در ادامه با اشاره به اینکه سيستم ارائه خدمات ایساکو از لحظه ورود قابل پيگيري است، گفت: سابقه خودروها در نمايندگي ها كاملا روشن است. حتي بعد از پايان تعميرات و خروج خودرو نيز از مشتريان پيگيري مي شود تا كيفيت خدماتي كه دريافت كرده اند ارزيابي شود. اين امر به صورت هفتگي در ١١ دفتر منطقه اي توسط ٣٧٨ نفر پايش مي شود.
وی تصريح كرد: ٤٨ درصد مراجعات با اشكال تكراري كاهش يافته است. سطح رضايت مشتريان به عدد ٧٩٤ رسيده است. توسعه روش هاي امدادي از ديگر فعاليت ها بوده است.
سلاجقه با اشاره به كيفيت قطعات موجود در شبكه خدمات پس از فروش تصریح کرد: تست پلان ها و استانداردهاي قطعات در شبكه خدمات پس از فروش بر اساس يك سري فيلتر مشخص تدوين شده و قطعاتي با چند استاندارد و كيفيت در شبكه ايساكو وجود ندارد.
انتهای پیام /



