ظرفیت تولید در گروه بهمن به ۶٠ هزار دستگاه در سال می رسد/ به دنبال پیش فروش دراز مدت نیستیم
مدیر عامل بهمن موتور گفت:حدود ٣٠ درصد از بهای خودرو مربوط به عوارض نهادها و سازمان ها و مسائل گمرکی و بانکی است. از این رو بهمن به دنبال پیش فروش دراز مدت نیست و نقدینگی را از جیب مشتری تامین نمی کنیم.
محمد ضرابیان مدیرعامل بهمن موتور در نشست خبری این شرکت در چهارمین نمایشگاه صنعت خودرو گفت: در سال گذشته موفق به عرضه ون اینرودز شدیم. در سال جدید نیز خودرو سواری رسپکت و بعد دیگنیتی پرستیژ و در ادامه در شش ماه دوم سال فیدلتی پرستیژ را عرضه خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت: گروه بهمن تلاش کرده است در پنج سال گذشته جایگاه خودش را میان خودرو سازان ارتقا و تثبیت کند.در طی سال ها شرکت بهمن موتور در سگمنتی که به آن پرداخته نشده بود در حوضه ون باربری و خدمات عمومی فعالیت کند.
مدیر عامل بهمن موتور با اشاره به گسترش محصول در این شرکت گفت: گروه بهمن سعی کرده با نگاه به نیاز بازار محصول خود را گسترش دهد. از این رو با محصولاتی که در خلال نمایشگاه معرفی شدند امیدواریم مشتریان را راضی نگه دارم.
ضرابیان در خصوص افزایش تولید در این گروه خودروسازی گفت: با پروژه هایی که داشتیم ظرفیت تولید را به ۶٠ هزار دستگاه در سال رساندیم و با قالب های بدنه ایی که تهیه شده است ارزش افزوده بیشتری خواهیم داشت.
ویبا بیان اینکه قطعات گروه بهمن در داخل ساخته می شود اظهار کرد: خط تولید بدنه روباتیک در بهمن موتور در راستای داخلی سازی فیدلیتی با ١٢ بدنه در ساعت راه اندازی شده است و مدل پرستیژ و نمونه برقی این پلتفرم نیز کم کم به سبد فروش اضافه می شود. در بخش داخلی سازی از ٢٠درصد در این محصول شروع کردیم و به ٣٠رسیده ایم.
مدیر عامل بهمن موتور اعلام کرد: محصول جدید ریسپکت با ٢٠ درصد داخلی سازی شروع شده و اولین بدنه وارد سالن رنگ شده است و به سمت ۴٠درصد خواهیم رفت. این خودرو تا حدود ٢.۵ ماه دیگر وارد فاز تجاری می شود.
ضرابیان با اشاره به بهای تمام شده محصولات گفت: حدود ٣٠ درصد از بهای خودرو مربوط به عوارض نهادها و سازمان ها و مسائل گمرکی و بانکی است. از این رو بهمن به دنبال پیش فروش دراز مدت نیست و نقدینگی را از جیب مشتری تامین نمی کنیم.
وی تصریح کرد: در بخش فروش و خدمات پس از فروش روش هایی را به کارگیری کردیم که تعهدها را پاسخ بدهیم و به همین دلیل مشتریان به ما اعتماد دارند و مراجعه به نمایندگی ها برای دریافت خدمات بسیار خوب است. ضمن این که بهمن در بخش خدمات پس از فروش همواره رتبه های برتر را داشته است.
مدیر عامل گروه بهمن در پاسخ به سوالی در خصوص واردات خودرو گفت: در حال حاضر قابلیت هایی برای واردات ایجاد شده است و ما نیز مخالف واردات نیستیم. اما تاثیر واردات بر تولید و قیمت گذاری بستگی به استراتژی ها دارد و ما مشکلی با واردات نداریم. حتی بخشی از سبد محصول را نیز می توانیم وارد کنیم. خودروهای ۵ هزار دلاری که از آنها صحبت می شود با استانداردهای ٨۵ گانه دست کم ما نمی شناسیم.
ضرابیان تصریح کرد: در افق ١۴٠۴همه چیز مشخص است. ما در تنظیم بازار و قیمت گذاری از رفتارهای هیجانی پرهیز خواهیم کرد. در خصوص واردات زمانی که مشکل چیپ ست در جهان وجود دارد و شرکت های بزرگ اعلام می کنند تا اواسط ٢٠٢٣ این مشکل ادامه دارد. در حال حاظر به همین دلیل خودروسازان بزرگ هم لیست انتظار دارند و به همین دلیل این که می گویند مثلا یک ماه دیگر چندهزار خودرو وارد می شود منطقی نیست.
وی در خصوص محصول برقی این خودروساز گفت: سیاست های وزارت صمت در خصوص مصرف سوخت به گونه ای است که خودروسازان باید به سمت پلتفرم های برقی بروند و در آینده با توسعه زیرساخت های این محصولات شرایط تولید و به کارگیری این خودروها نیز به وجود می آید.
انتهای پیام/