موتورسیکلت

بررسی SYM لاکی VF3i 185

 

سال ۲۰۱۸ بود که شرکت ویتنامی اس وای ام یک محصول کاب یا آندربن را به بازار معرفی کرد که توانست نظرات را به خود جلب کند. این موتور سیکلت به وسیله سهند سیکلت سپاهان به بازار ایران وارد شده است و می‌توانید آن را خریداری کنید. موضوعی که توانست در این موتور سیکلت نظرات را به خود جلب کند قدرت و شتاب بالای آن بود. شاید تصور کنید که یک اسکوتر یا کاب سرعت و قدرت پایینی داشته باشد اما SYM لاکی VF3i 185 نظر شما را در این زمینه تغییر خواهد داد. حضور چنین محصولاتی باعث می‌شود تا خریداران گزینه‌های بیشتری را پیش روی خود داشته باشند.

بررسی ظاهری SYM لاکی VF3i 185

نمای جلو اس وای ام لاکی VF3i 185 یکی از جذاب‌ترین بخش‌های طراحی این موتورسیکلت است. چراغ‌ها در نمای جلو دارای دو بخش هستند. یکی روی بدنه و سپر و دیگری روی فرمان موتور سیکلت. چراغ‌های روز  ال‌ای‌دی هستند و به شکل هفتی طراحی شده‌اند که به موتور چهره‌ای عضلانی و خشن می‌دهند. چراغ جلو هالوژن دو کنتاکت است که روشنایی بالایی دارد. راهنماهای جلو درون قسمت چراغ‌های روز به همراه عدسی تعبیه شده‌اند که نور آن‌ها به خوبی پخش می‌شود. فلاپ‌های جلو نیز با خطوط شکسته و تند و تیز طراحی شده‌اند که با ظاهر اسپرت و هجومی موتور هماهنگ هستند. رینگ‌های جلو نیز دارای طرح خاص و منحصر به فرد هستند که به زیبایی نمای جلو افزوده‌اند.

نمای بغل SYM لاکی VF3i 185 یکی از بخش‌هایی است که طراحی اسپرت و خشن این موتورسیکلت را به خوبی نشان می‌دهد. نمای بغل دارای فلاپ‌های حجیم و پهن است که با خطوط شکسته و تند و تیز ظاهری خشن و عضلانی به موتور سیکلت داده است. رینگ‌های بغل نیز دارای طرح خاص و منحصر به فرد هستند که با رنگ‌بندی‌های جذاب موتور هماهنگ شده‌اند تا نمای بغلی زیباتر به نظر برسد. در نمای بغل می‌توان جزئیات فنی موتورسیکلت را به خوبی دید. مثلا می‌توان از سوپاپ‌های تنفس، سیستم خنک‌کاری آب، سیستم سوخت‌رسانی انژکتور، گیربکس شش دنده، ترمزهای ABS و شاسی تقویت شده نام برد که در نمای بغل به خوبی قابل رؤیت هستند. نمای بغلی جایی است که می‌توانید از طریق آن انجین را به خوبی بررسی کنید.

نمای عقب اس وای ام لاکی VF3i 185 کانند نمای جلو و عقب این محصول حکایت از طراحی با خطوط تند و تیز آن دارد که چهره‌ای عضلانی به آن داده است.. این نما دارای چراغ‌های ال‌ای‌دی است که شامل چراغ ترمز، چراغ خطر و راهنماها هستند. چراغ‌های عقب با طرح خاص و جذاب طراحی شده‌اند که به موتور چهره‌ای متفاوت و جالب می‌دهند. پلاک عقب نیز در قسمت پایین دمپی قرار گرفته است که با رینگ‌های اسپرت همخوانی دارد. لاستیک عقب نیز دارای عرض ۱۲۰ میلی‌متر است که باعث می‌شود موتور بالانس و چسبندگی بهتری داشته باشد. همچنین می‌توان در نمای عقب خروجی اگزوز را دید.

بررسی SYM لاکی VF3i 185

نمای بالای اس وای ام لاکی VF3i 185 یکی از بخش‌هایی است که زاویه دید موتورسوار را به خوبی نشان می‌دهد. این نمای بالا دارای صفحه کیلومتر دیجیتال-آنالوگ است که اطلاعات مفیدی را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد. مثلا می‌توان از سرعت سنج، دور سنج، ساعت، نمایشگر وضعیت دنده، نمایشگر میزان سوخت، نمایشگر ولتاژ باطری و سایر اعلام و اخطارها نام برد. صفحه کیلومتر با طراحی خاص و جذاب طراحی شده است که با رنگ‌ بندی‌های مختلف موتور هماهنگ است. در نمای بالا می‌توان فرمان و دسته‌های کلاچ و ترمز، آینه‌ها، رینگ‌ها و لاستیک‌ها را هم دید. فرمان دارای طراحی خشن و هجومی است که با ظاهر اسپرت موتور همخوانی دارد. آینه‌ها با شکلی گرد و جادار ظاهری ساده و شکیل به موتور داده‌اند.

باک اس وای ام لاکی VF3i 185 در قسمت زیر صندلی قرار دارد و دارای حجم ۷ لیتر است. برای باز کردن باک، باید کلید روشن و خاموش موتور را به سمت چپ بچرخانید و سپس صندلی را بالا بکشید. باک دارای درپوشی است که با کلید موتور باز و بسته می‌شود. باک از جنس پلاستیک است و دارای شکل مخروطی است که باعث می‌شود سوخت به خوبی به سمت انژکتور جاری شود.

صندلی اس وای ام لاکی VF3i 185 یکی از بخش‌هایی است که راحتی و امنیت موتورسوار را تامین می‌کند. این صندلی دارای طراحی ارگونومیک و منحنی است که باعث می‌شود موتورسوار به خوبی روی آن نشسته و حالت مناسب برای رانندگی داشته باشد. صندلی از جنس پلاستیک سخت و پارچه نرم ساخته شده است که مقاوم در برابر آب، گرد و غبار و خط و خش است. صندلی دارای فضای کافی برای نشستن دو نفر است و دارای دستگیره عقب برای حفظ تعادل نفر عقبی است. فضای زیر صندلی دارای حجم ۱۵ لیتر است که می‌توان در آن لوازم شخصی مانند کلاه، عینک، دستکش و غیره را قرار داد.

بررسی ابعاد و اندازه SYM لاکی VF3i 185

ابعاد نسبتا مناسب این موتور سیکلت باعث شده تا طرفداران اسکوتر و کاب نسبت به این محصول توجه ویژه‌ای داشته باشند. بر روی این موتور سیکلت دو سرنشین می‌تواند به راحتی قرار بگیرند و در زیر زین هم جایی برای قرار گرفتن بار موجود است که موجب شده موتور سوار بتواند از آن برای قرار دادن کلاه کاسکت استفاده کند. البته این فضا در مدل ۱۴۰۱ در دسترس نیست.

مشخصات

SYM لاکی VF3i 185

طول

۲۰۰۰ میلی‌متر

عرض

۷۲۰ میلی‌متر

ارتفاع

۱۱۱.۵ میلی‌متر

فاصله بین دو محور چرخ

۱۳۵۰ میلی‌متر

ارتفاع صندلی

۷۶۵ میلی‌متر

فاصله از زمین

۱۶۰ میلی‌متر

وزن خشک موتور سیکلت

۱۲۸ کیلوگرم

حجم باک بنزین

۶.۵ لیتر

سایز رینگ جلو و عقب

۱۷ اینچ

تایر جلو

۱۷*۸۰/۹۰

تایر عقب

۱۷*۱۱۰/۷۰

بررسی SYM لاکی VF3i 185

بررسی مشخصات فنی SYM لاکی VF3i 185

بزرگترین نقطه قوت این موتور سیکلت مشخصات فنی آن است. جایی که توانسته نظرات را به خود جلب کند. شتاب بالای این موتور سیکلت که صفر تا ۱۰۰ کیلومتر آن چیزی حدود ۹ ثانیه است باعث شده تا لذت موتور سواری دو چندان شود. همچنین حداکثر سرعت SYM لاکی VF3i 185 چیزی حدود ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است که باعث می‌شود راننده بتواند در مسیرهای مختلف با سرعت مطلوب خود رانندگی کند. در ساخت این موتور سیکلت از انژکتور ژاپنی Keihin استفاده شده است. این موتور سیکلت چیزی حدود ۱۸ اسب بخار قدرت و وزنی معادل ۱۲۸ کیلوگرم دارد که موجب شده لقب آن را موشک زمین به زمین بگذارند.

مشخصات

SYM لاکی VF3i 185

انجین

انژکتوری EFI/ تک سیلندر

حجم سیلندر

۱۸۵ سی‌سی

نام سیستم سوخت رسانی

KEIHIN (کیهین)

استاندارد آلایندگی       

یورو ۴

حداکثر قدرت

۱۸ اسب بخار

گشتاور

۱۷ نیوتون‌متر

تعداد سوپاپ   

۴ سوپاپ

سیستم خنک کاری      

آب خنک

گیربکس        

۶ سرعته دستی

سیستم تعلیق جلو        

تلسکوپی

سیستم تعلیق عقب       

تک کمک مرکزی

سیستم ترمز جلو         و عقب

دیسکی (CBS)

مصرف سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر

۵ لیتر

نوع استارت

برقی

بررسی SYM لاکی VF3i 185

بررسی امکانات و آپشن های SYM لاکی VF3i 185

  • صفحه کیلومتر دیجیتال-آنالوگ که اطلاعات مفیدی را در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد.
  • چراغ‌های ال‌ای‌دی برای چراغ ترمز، چراغ خطر و راهنماها که روشنایی بالا و مصرف پایین دارند. چراغ جلو هالوژن دو کنتاکت است که روشنایی بالایی دارد.
  • ترمزهای دیسکی با سیستم ABS که امنیت بالاتری را در شرایط نامساعد فراهم می‌کنند.
  • تعلیق جلو فورک قابل تنظیم با قطر ۳۲ میلی‌متر و تعلیق عقب مونوشاک قابل تنظیم با قطر ۲۷ میلی‌متر که رفتار خوب و پاسخگویی مناسب در جاده را ارائه می‌دهند.

بررسی سواری و شرایط دیگر در SYM لاکی VF3i 185

این موتورسیکلت یکی از پرقدرت‌ترین و پرسرعت‌ترین محصولات سبک آندربن است که تجربه سواری هیجان‌انگیز و اسپرتی را به شما ارائه می‌دهد. شتاب بالای آن باعث می‌شود تا در صورت نیاز بتوانید از وسایل نقلیه دیگر سبقت بگیرید و همچنین سرعت بالای آن دیگر عامل راحتی در رانندگی است. چنین ویژگی برای یک کاب کمتر در دسترس است. شاسی این محصول با فولاد تقویت شده است که تعلیق جلوی آن فورک قابل تنظیم و تعلیق عقب مونوشاک قابل تنظیم است. SYM لاکی VF3i 185 رفتار خوب و پاسخگویی مناسب در جاده را ارائه می‌دهد که نشان از هندلینگ مناسب آن دارد. همچنین لاستیک‌های جلو و عقب با عرض مناسب و رینگ‌های آلومینیوم با طرح خاص، باعث می‌شود موتور بالانس و چسبندگی بهتری داشته باشد که منجر به کنترل‌پذیری خوب آن است.

با داشتن ترمزهای دیسکی با سیستم  ABS، این موتورسیکلت امنیت بالاتری را در شرایط نامساعد فراهم می‌کند. همچنین چراغ‌های این موتور سیکلت طوری طراحی شده‌اند که در شرایط بد جوی و جاده‌ای بتوانند نیاز موتور سوار را برطرف کنند تا مشکلی برای او به وجود نیاید. نمایشگر سرعت آن اطلاعات مفیدی را در اختیار راننده قرار می‌دهد که موجب شده راننده در جریان شرایط موتور سیکلت قرار بگیرد. ارگونومی خوب صندلی‌ها و فرمان موتور سیکلت باعث شده تا موتور سوار بتواند راحت و بدون کشیدگی خاص روی آن قرار بگیرد. طراحی خوب موتور سیکلت یک سواری نرم و راحت را در اختیار موتور سوار قرار داده است.

بررسی نگهداری SYM لاکی VF3i 185

نگهداری این موتور سیکلت نسبت به رقبای خود نسبتا راحت‌تر و ارزان‌تر است از همین رو در بین کاربران محبوب شده است. روغن این موتور سیکلت را باید هر ۳۰۰۰ کیلومتر یک بار تعویض کرد اما نبود روغن با کیفیت و مناسب در بازار باعث شده تا هر ۱۵۰۰ کیلومتر یکبار نیاز به تعویض روغن باشد.

نویسنده: نادر شاه نشین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا